arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 Τρόφιμα πλούσια σε μέταλλα


Τα μέταλλά είναι στοιχεία που βρίσκονται στη γη και τα τρόφιμα και είναι απαραίτητα για τη ζωή.
5 Τρόφιμα πλούσια σε μέταλλα

Wellness

5 Τρόφιμα πλούσια σε μέταλλα


5 Τρόφιμα πλούσια σε μέταλλα

Για παράδειγμα, απαιτούνται μεταλλικά στοιχεία για τη λειτουργία της καρδιάς και του εγκεφάλου, καθώς και για την παραγωγή ορμονών και ενζύμων.

Τα μέταλλά μπορούν να βρεθούν σε μια ποικιλία τροφίμων, αλλά ορισμένα τρόφιμα έχουν αυτά τα σημαντικά θρεπτικά συστατικά σε αφθονία.

Ακολουθούν 5 τρόφιμα που είναι πλούσια σε μέταλλα.

 

  1. Ξηροί καρποί και σπόροι

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι γεμάτοι με μια σειρά μετάλλων ενώ πιο συγκεκριμένα είναι ιδιαίτερα πλούσιοι σε μαγνήσιο, ψευδάργυρο, μαγγάνιο, χαλκό, σελήνιο και φώσφορο.

Ορισμένοι ξηροί καρποί και σπόροι ξεχωρίζουν για την περιεκτικότητα τους σε ανόργανα άλατα. Για παράδειγμα, μόνο ένα καρύδι Βραζιλίας παρέχει το 174% των ημερήσιων αναγκών σεληνίου σας, ενώ μια μερίδα 1/4-φλιτζανιού (28 γραμμάρια) σπόρων κολοκύθας παρέχει το 40% των ημερήσιων αναγκών σας σε μαγνήσιο.

Οι ολόκληροι ξηροί καρποί και σπόροι δημιουργούν ένα βολικό, πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά σνακ, ενώ τα καρύδια και τα βούτυρα από ξηρούς καρπούς μπορούν να ενσωματωθούν σε smoothies και πλιγούρι βρώμης ή σε συνδυασμό με φρέσκα φρούτα και λαχανικά.

 

  1. Οστρακοειδή

Τα οστρακοειδή, μεταξύ των οποίων τα στρείδια και τα μύδια, είναι συγκεντρωμένες πηγές μετάλλων και περιέχουν σελήνιο, ψευδάργυρο, χαλκό και σίδηρο.

Η κατανάλωση 6 στρειδιών μεσαίου μεγέθους (84 γραμμάρια) καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες σας για ψευδάργυρο και χαλκό και παρέχει 30% και 22% των ημερήσιων αναγκών σας για σελήνιο και σίδηρο, αντίστοιχα.

Ο ψευδάργυρος είναι ένα θρεπτικό συστατικό που είναι απαραίτητο για την ανοσολογική λειτουργία, την παραγωγή DNA, την κυτταρική διαίρεση και την παραγωγή πρωτεϊνών.

Οι γυναίκες στην εγκυμοσύνη, οι θηλάζουσες, εκείνοι με γαστρεντερική νόσο, άτομα που παίρνουν ορισμένα φάρμακα, έφηβοι και ηλικιωμένοι ενήλικες είναι πληθυσμοί που διατρέχουν κίνδυνο ανεπάρκειας ψευδαργύρου. Αυτό μπορεί να βλάψει την ανοσολογική απόκριση, να εμποδίσει την να αυξήσει τον κίνδυνο μόλυνσης.

Τα οστρακοειδή παρέχουν μια συμπυκνωμένη πηγή ψευδαργύρου και αποτελούν μια έξυπνη επιλογή για όσους κινδυνεύουν να αναπτύξουν ανεπάρκεια σε αυτό το ζωτικό θρεπτικό συστατικό.

 

  1. Αυγά

Τα αυγά αναφέρονται συχνά ως πολυβιταμίνη της φύσης - και για καλό λόγο. Ολόκληρα τα αυγά είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και παρέχουν πολλά σημαντικά μέταλλα.

Έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε σίδηρο, φώσφορο, ψευδάργυρο και σελήνιο, καθώς και πολλές βιταμίνες, υγιεινά λίπη, αντιοξειδωτικά και πρωτεΐνες.

Αν και πολλοί άνθρωποι αποφεύγουν τους κρόκους αυγού λόγω της περιεκτικότητάς τους σε χοληστερίνη, οι κρόκοι περιέχουν σχεδόν όλες τις βιταμίνες, τα μέταλλα και άλλες ευεργετικές ενώσεις, οπότε φροντίστε να τρώτε ολόκληρο το αυγό και όχι μόνο το λευκό.

 

  1. Φασόλια

Τα φασόλια είναι γνωστό ότι περιέχουν φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, αλλά τυχαία αποτελούν άφθονη πηγή ανόργανων συστατικών, όπως ασβέστιο, μαγνήσιο, σίδηρο, φώσφορο, κάλιο, μαγγάνιο, χαλκό και ψευδάργυρο,

Ωστόσο, τα φασόλια περιέχουν επίσης θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των φυτικών, τα οποία μπορούν να μειώσουν την απορρόφηση των μετάλλων. Η έρευνα όμως έχει δείξει ότι η σωστή προετοιμασία των φασολιών με μούσκεμα και μαγείρεμα μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση της βιοδιαθεσιμότητας των μετάλλων.

 

  1. Κακάο

Η προσθήκη κακάου σε smoothies, ένα κομμάτι μαύρης σοκολάτας ή το γαρνίρισμα του γιαουρτιού σας με κακάο είναι ικανοποιητικοί τρόποι για να αυξήσετε την πρόσληψη μετάλλων.

Αν και δεν σχετίζονται συχνά με την πυκνότητα θρεπτικών ουσιών, τα προϊόντα κακάου είναι γεμάτα με μέταλλα και πιο συγκεκριμένα πλούσια σε μαγνήσιο και χαλκό.

Το μαγνήσιο απαιτείται για την παραγωγή ενέργειας, τη ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης, τη λειτουργία των νεύρων, τον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα και πολλά άλλα.

Ο χαλκός απαιτείται για σωστή ανάπτυξη, μεταβολισμό υδατανθράκων, απορρόφηση σιδήρου και σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων, εκτός από πολλές άλλες σημαντικές σωματικές διαδικασίες.

 

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.