arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

WELLNESS

5 Τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην αποφυγή φραγμένων αρτηριών


Η αθηροσκλήρωση εμφανίζεται όταν συσσωρεύονται λιπαρές αποθέσεις κατά μήκος των αρτηριών η οποία αναφέρεται και ως σκλήρυνση των αρτηριών.
5 Τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην αποφυγή φραγμένων αρτηριών

WELLNESS

5 Τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην αποφυγή φραγμένων αρτηριών


5 Τροφές που μπορεί να βοηθήσουν στην αποφυγή φραγμένων αρτηριών

Αυτό προκαλεί τη στενότητα των αρτηριών και περιορίζει τη ροή του αίματος στην καρδιά και σε άλλα μέρη του σώματος.

 

Πώς φράζουν οι αρτηρίες

Η αθηροσκλήρωση θεωρείται μια κύρια υποκείμενη αιτία καρδιακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της στεφανιαίας νόσου.

Η αθηροσκλήρωση είναι η υποκείμενη αιτία για περίπου το 50% των θανάτων στις δυτικές χώρες.

Είναι μια χρόνια φλεγμονώδης ασθένεια με πολλούς παράγοντες κινδύνου.

Συγκεντρώνετε πιθανότητες να αναπτύξετε αθηροσκλήρωση εάν:

  • έχετε υψηλή χοληστερόλη LDL
  • έχετε υψηλή αρτηριακή πίεση
  • καπνίζετε
  • έχετε διαβήτη
  • έχετε οικογενειακό ιστορικό αθηροσκλήρωσης
  • έχετε παχυσαρκία
  • κάνετε κακή διατροφή
  • εφαρμόζετε έναν καθιστικό τρόπο ζωής

Από την άλλη πλευρά, μετά από μια δίαιτα πλούσια σε ορισμένα τρόφιμα όπως λαχανικά, φρούτα και ψάρια έχει αποδειχθεί ότι μειώνεται ο κίνδυνος της αθηροσκλήρωσης και άλλων καρδιακών παθήσεων.

Παρακάτω προτείνονται 5 τρόφιμα που μπορούν να βοηθήσουν στην αποφυγή φραγμένων αρτηριών.

 

  1. Μούρα

Τα μούρα περιλαμβάνουν βατόμουρα, φράουλες, κράνα και σμέουρα.

Αυτά τα φρούτα συνδέονται με ένα εντυπωσιακό όφελος για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της ικανότητάς τους να μειώσουν τη φλεγμονή και να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς.

Τα μούρα είναι γεμάτα με φυτικές ίνες, βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ενώσεις. Αυτά περιλαμβάνουν αντιοξειδωτικά φλαβονοειδών, τα οποία είναι γνωστό ότι βοηθούν στην ενίσχυση της υγείας της καρδιάς.

Η έρευνα έχει επίσης δείξει ότι η κατανάλωση μούρων μειώνει σημαντικά τους παράγοντες κινδύνου της αθηροσκλήρωσης, όπως αυξημένα επίπεδα LDL (κακή) χοληστερόλη, αρτηριακή πίεση και σάκχαρο στο αίμα.

Τα μούρα μπορούν να συμβάλουν στη μείωση της χοληστερόλης, βελτιώνοντας τη λειτουργία των αρτηριών και προστατεύοντας από τις κυτταρικές βλάβες.

 

  1. Φασόλια

Τα φασόλια, πλούσια σε φυτικές ίνες είναι γνωστά για τα οφέλη τους στην ομαλή λειτουργία της καρδιάς.

Η κατανάλωση των φασολιών είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να διατηρήσετε τα επίπεδα χοληστερόλης υπό έλεγχο, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο φραγμένων αρτηριών. Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η κατανάλωση φασολιών μπορεί να μειώσει σημαντικά τα επίπεδα της LDL (κακής) χοληστερόλης.

Η έρευνα επίσης δείχνει ότι οι πλούσιες σε φασόλια δίαιτες μπορεί να μειώσουν την αρτηριακή πίεση, και τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2. Όλες αυτές οι επιδράσεις μπορεί να οδηγήσουν   αποφυγή της αθηροσκλήρωσης.

 

  1. Ψάρια

Τα ψάρια είναι πλούσια σε βασικά θρεπτικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένων των λιπαρών ωμέγα-3. Η κατανάλωση ψαριών πλούσιων σε ωμέγα-3 μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης αθηροσκλήρωσης.

Η προσθήκη των ψαριών στη διατροφή συσχετίζεται με μειωμένο κίνδυνο αθηροσκλήρωσης.

 

  1. Ντομάτες

Οι ντομάτες περιέχουν φυτικές ενώσεις που είναι ιδιαίτερα χρήσιμες για τη μείωση της ανάπτυξης της αθηροσκλήρωσης.

Για παράδειγμα, οι ντομάτες περιέχουν το καροτενοειδές χρωστικό λυκοπένιο, το οποίο μπορεί να έχει εντυπωσιακά οφέλη για την υγεία.

Μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση προϊόντων ντομάτας πλούσιων σε λυκοπένιο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των φλεγμονών, στην ενίσχυση της HDL (καλής) χοληστερόλης και στη μείωση του κινδύνου καρδιακών παθήσεων.

Όταν η ντομάτα μαγειρευτεί και συνδυαστεί με ελαιόλαδο μπορεί να προσφέρει τη μεγαλύτερη προστασία στις αρτηρίες.

Μια μελέτη 40 ατόμων διαπίστωσε ότι η κατανάλωση της σάλτσας ντομάτας με ελαιόλαδο είχε τη μεγαλύτερη επίδραση στη μείωση των μορίων πρόσφυσης και των φλεγμονωδών πρωτεϊνών, σε σύγκριση με τις ωμές ντομάτες και την απλή σάλτσα ντομάτας.

Ωστόσο, όλα τα παρασκευάσματα ντομάτας αύξησαν την HDL (καλή) χοληστερόλη και μείωσαν την ολική χοληστερόλη.

 

  1. Κρεμμύδι

Τα κρεμμύδια συνδέονται με οφέλη για την υγεία. Έρευνα έχει δείξει ότι μια διατροφή πλούσια σε κρεμμύδι μπορεί να προστατεύσει τις αρτηρίες.

Τα κρεμμύδια περιέχουν ενώσεις θείου, μπορούν να βοηθήσουν στην πρόληψη της φλεγμονής των αιμοφόρων αγγείων, στην αναστολή της συσσώρευσης αιμοπεταλίων στο αίμα και στην αύξηση της διαθεσιμότητας του αζώτου.

Όλες αυτές οι επιδράσεις μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από την αθηροσκλήρωση και να βελτιώσουν την υγεία των αρτηριών.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.