arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 τρόφιμα που γερνούν το σώμα σας γρηγορότερα (και πως να τα αντικαταστήσετε!)


Σημείωση: Δεν χρειάζεται να κόψετε εντελώς αυτά τα τρόφιμα.
5 τρόφιμα που γερνούν το σώμα σας γρηγορότερα (και πως να τα αντικαταστήσετε!)

Wellness

5 τρόφιμα που γερνούν το σώμα σας γρηγορότερα (και πως να τα αντικαταστήσετε!)


5 τρόφιμα που γερνούν το σώμα σας γρηγορότερα (και πως να τα αντικαταστήσετε!)

Υπάρχουν δύο κύριοι ένοχοι που επιταχύνουν τη διαδικασία γήρανσης του δέρματος μας: έκθεση στον ήλιο και προϊόντα προηγμένης γλυκοζυλίωσης (AGEs). Τα AGE σχηματίζονται όταν η πρωτεΐνη ή το λίπος συνδυάζονται με τη ζάχαρη. Ενώ αυτοί οι ένοχοι δεν είναι 100% στον έλεγχό μας, η χρήση αντηλιακού και η συνεκτίμηση της συνολικής διατροφής σας μπορούν να βοηθήσουν στον τρόπο με τον οποίο το σώμα μας προστατεύει και θεραπεύει το δέρμα μας.

Βοηθά πάντα να έχετε μια μικρή υπενθύμιση για το πώς ορισμένα τρόφιμα μπορούν να επηρεάσουν την υγεία του δέρματος σας. Για αυτό τον λόγο η λίστα μπορεί να βοηθήσει με αυτό.

Αυτό όμως που πρέπει να θυμάστε είναι πως κάθε άτομο είναι μοναδικό.

Λοιπόν, ακολουθήστε αυτήν τη λίστα με έναν κόκκο αλάτι (το λογότυπο δεν προορίζεται). Πάρτε τις πληροφορίες που είναι πιο χρήσιμες για εσάς.

  1. Γλυκοπατάτες αντί για τηγανητές πατάτες

Οι τηγανητές πατάτες ανήκουν στα τηγανητά και αλμυρά τρόφιμα.

Τα τρόφιμα που τηγανίζονται σε λάδι σε υψηλές θερμοκρασίες απελευθερώνουν ελεύθερες ρίζες που μπορούν να προκαλέσουν κυτταρική βλάβη στο δέρμα. Η έκθεση σε ελεύθερες ρίζες επιταχύνει τη διαδικασία γήρανσης λόγω μιας δράσης που ονομάζεται διασύνδεση. Η διασύνδεση επηρεάζει τα μόρια του DNA και μπορεί να αποδυναμώσει την ελαστικότητα του δέρματος.

Επιπλέον, η υπερβολική κατανάλωση αλατιού μπορεί να τραβήξει νερό από το δέρμα και να οδηγήσει σε αφυδάτωση. Αυτό μπορεί να κάνει το δέρμα σας πιο επιρρεπές σε ρυτίδες.

Αν θέλετε: Αντικαταστήστε τις τηγανητές πατάτες με ψητές γλυκοπατάτες. Οι γλυκοπατάτες είναι πλούσιες σε αντιγηραντικό συστατικό, το οποίο βοηθά στην παραγωγή κολλαγόνου.

 

  1. Ψωμί ολικής αντί για λευκό ψωμί

Όταν οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες ενώνονται με πρωτεΐνες, προκαλούν το σχηματισμό AGE. Τα AGE έχουν άμεση επίδραση στις χρόνιες παθήσεις καθώς και στη διαδικασία γήρανσης.

Τα τρόφιμα με υψηλό γλυκαιμικό δείκτη, όπως το άσπρο ψωμί, μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή στο σώμα, η οποία συνδέεται άμεσα με τη διαδικασία γήρανσης.

Εάν θέλετε: Δοκιμάστε μια εναλλακτική λύση για το παραδοσιακό ψωμί, όπως τα ψωμιά από ολόκληρους κόκκους που δεν περιέχουν πρόσθετη ζάχαρη. Αυτά τα ψωμιά περιέχουν επίσης αντιοξειδωτικά που είναι ευεργετικά για το δέρμα.

 

  1. Μέλι ή φρούτα αντί για λευκή ζάχαρη

Η ζάχαρη είναι ένας διαβόητος ύποπτος για τα ανεπιθύμητα προβλήματα του δέρματος όπως η ακμή.  Όπως αναφέρθηκε παραπάνω, η ζάχαρη συμβάλλει στο σχηματισμό AGEs που καταστρέφουν το κολλαγόνο.

Όταν τα επίπεδα ζάχαρης μας είναι αυξημένα, αυτή η διαδικασία γίνεται πιο γρήγορα. Επιταχύνεται ακόμη περισσότερο εάν συνδυάζεται και με το ηλιακό φως. Έτσι, αντί να τρώτε παγωτό στην παραλία, επιλέξτε δροσιστικά κατεψυγμένα φρούτα.

Αν θέλετε: Προτιμήστε φρούτα ή μαύρη σοκολάτα όταν επιθυμείτε κάτι γλυκό. Τα μύρτιλα, ειδικά, αποτρέπουν την απώλεια κολλαγόνου.

 

  1. Ελαιόλαδο ή αβοκάντο αντί για μαργαρίνη

Προσπαθήστε να μειώσετε το βούτυρο. Παλαιότερες μελέτες έχουν δείξει ότι όσοι δεν καταναλώνουν μαργαρίνη ή βούτυρο έχουν λιγότερη βλάβη στο δέρμα και ρυτίδες από εκείνους που κάνουν.

Και η επιστήμη το ελέγχει: Η μαργαρίνη είναι χειρότερη από μέτριες ποσότητες πραγματικού βουτύρου λόγω του γεγονότος ότι έχει υψηλή περιεκτικότητα σε μερικώς υδρογονωμένα έλαια. Αυτά τα trans λιπαρά οξέα κάνουν το δέρμα πιο ευάλωτο στην υπεριώδη ακτινοβολία, η οποία μπορεί να βλάψει το κολλαγόνο και την ελαστικότητα του δέρματος.

Αν θέλετε: Αντικαταστήστε το βούτυρο με ελαιόλαδο ή αβοκάντο επιχρίσματος, πλούσιο σε αντιγηραντικά αντιοξειδωτικά.

 

  1. Μειώστε τα γαλακτοκομικά

Έχετε ανάμεικτα συναισθήματα  για τα γαλακτοκομικά προϊόντα; Η επιστήμη συμφωνεί.

Μερικοί έχουν δει θετικές αλλαγές στο δέρμα από την μείωση γαλακτοκομικών προϊόντων ενώ άλλοι δεν έχουν δει καμία σημαντική διαφορά.

Όλα εξαρτώνται από το άτομο. Για μερικούς, τα γαλακτοκομικά μπορεί να αυξήσουν τη φλεγμονή στο σώμα, γεγονός που οδηγεί σε οξειδωτικό στρες. Το οξειδωτικό στρες είναι μία από τις κύριες αιτίες της πρόωρης γήρανσης.

Οι δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε γαλακτοκομικά προϊόντα ενδέχεται να προστατεύουν το δέρμα που εκτίθεται στον ήλιο από τις ρυτίδες.

Εάν θέλετε: Το γαλακτοκομείο είναι μια εξαιρετική πηγή ασβεστίου, το οποίο είναι απαραίτητο για τη συνολική υγεία του δέρματος. Για άλλες πηγές ασβεστίου, τρώτε σπόρους, φασόλια, αμύγδαλα, πράσινα φύλλα και σύκα.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.