arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη που προσφέρουν οι μπανάνες


Οι μπανάνες είναι ένα εξαιρετικά υγιεινό και θρεπτικό φρούτο.
5 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη που προσφέρουν οι μπανάνες

Wellness

5 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη που προσφέρουν οι μπανάνες


5 επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη που προσφέρουν οι μπανάνες

Περιέχουν διάφορα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά και παρέχουν μια σειρά οφέλη για την πέψη, την υγεία της καρδιάς και την απώλεια βάρους.

Εκτός από ότι είναι πολύ θρεπτικά, είναι επίσης ένα πολύ βολικό σνακ.

  1. Οι μπανάνες περιέχουν θρεπτικά συστατικά που μετριάζουν τα επίπεδα ζάχαρης στο αίμα

Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε πηκτίνη, ένα είδος ίνας που δίνει στη φλούδα της την μορφή της.

Οι άγριες μπανάνες περιέχουν ανθεκτικό άμυλο, το οποίο δρα ως διαλυτή ίνα.

Και η πηκτίνη και το ανθεκτικό άμυλο μπορούν να μετριάσουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μετά από τα γεύματα και να μειώσουν την όρεξη επιβραδύνοντας το να νιώσετε άδειο το στομάχι σας.

Επιπλέον, οι μπανάνες βρίσκονται σε χαμηλό ως μέτριο επίπεδο στον γλυκαιμικό δείκτη (GI), το οποίο είναι ένα μέτρο - από το 0-100 - για το πόσο γρήγορα τα τρόφιμα αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Η τιμή GI των άγριων μπανανών είναι περίπου 30, ενώ οι ώριμες μπανάνες είναι περίπου 60. Η μέση αξία όλων των μπανανών είναι 51.

Αυτό σημαίνει ότι οι μπανάνες δεν αυξάνουν σημαντικά το επίπεδο σακχάρου στο αίμα σε υγιή άτομα.

Ωστόσο, αυτό μπορεί να μην ισχύει για άτομα με διαβήτη τύπου 2, τα οποία πιθανότατα θα πρέπει να αποφύγουν να τρώνε πολλές ώριμες μπανάνες.

  1. Οι μπανάνες μπορούν να βελτιώσουν την πεπτική υγεία

 

Οι φυτικές ίνες έχουν συνδεθεί με πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της πέψης.

Μια μεσαίου μεγέθους μπανάνα έχει περίπου 3 γραμμάρια ινών, καθιστώντας τις μπανάνες μια αρκετά καλή πηγή ινών.

Οι μπανάνες περιέχουν δύο κύριους τύπους ινών:

  • Πηκτίνη: Μειώνεται καθώς ωριμάζει η μπανάνα.
  • Ανθεκτικό άμυλο: Βρίσκεται σε άγουρες μπανάνες.

Το ανθεκτικό άμυλο διαφεύγει από την πέψη και καταλήγει στο παχύ έντερο, όπου γίνεται τροφή για τα ευεργετικά βακτήρια στο έντερο.

  1. Οι μπανάνες μπορεί να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους

Καμία μελέτη δεν έχει εξετάσει άμεσα τις επιπτώσεις των μπανανών στην απώλεια βάρους. Ωστόσο, οι μπανάνες έχουν πολλές ιδιότητες που τις καθιστούν μια τροφή φιλική προς όποιον θέλει να χάσει βάρος.

Οι μπανάνες έχουν σχετικά λίγες θερμίδες. Μια μέση μπανάνα έχει μόλις πάνω από 100 θερμίδες - όμως είναι επίσης πολύ θρεπτική και προκαλεί αίσθηση πληρότητας.

Η κατανάλωση περισσότερων ινών από λαχανικά και φρούτα όπως οι μπανάνες έχει επανειλημμένα συνδεθεί με το χαμηλότερο σωματικό βάρος καθώς και την απώλεια βάρους.

Επιπλέον, οι άγριες μπανάνες είναι συσκευασμένες με ανθεκτικό άμυλο, έτσι τείνουν να μας κάνουν να νιώθουμε γεμάτοι και να μειώνουν την όρεξη.

 

  1. Οι μπανάνες περιέχουν ισχυρά αντιοξειδωτικά

Τα φρούτα και τα λαχανικά είναι εξαιρετικές πηγές διατροφικών αντιοξειδωτικών και οι μπανάνες δεν αποτελούν εξαίρεση.

Περιέχουν διάφορους τύπους ισχυρών αντιοξειδωτικών, όπως η ντοπαμίνη και οι κατεχίνες.

Αυτά τα αντιοξειδωτικά συνδέονται με πολλά οφέλη για την υγεία, όπως ο μειωμένος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων και εκφυλιστικών ασθενειών.

Ωστόσο, είναι μια κοινή παρεξήγηση ότι η ντοπαμίνη από τις μπανάνες λειτουργεί ως μια καλή χημική ουσία στον εγκέφαλό σας.

Στην πραγματικότητα, η ντοπαμίνη από τις μπανάνες δεν διασχίζει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό. Λειτουργεί απλά ως ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό και δεν μεταβάλλει τις ορμόνες ή τη διάθεση σας.

  1. Οι μπανάνες μπορεί να σας βοηθήσουν να αισθανθείτε πιο πλήρεις

Το ανθεκτικό άμυλο είναι ένας τύπος υδατάνθρακα που βρίσκεται σε άγριες μπανάνες και άλλα τρόφιμα και λειτουργεί ως διαλυτή ίνα για το σώμα σας.

Γενικά, μπορείτε να έχετε κατά νου ότι μια πράσινη μπανάνα, όσο πιο πράσινη, τόση περισσότερη περιεκτικότητα του αμύλου έχει.

Από την άλλη πλευρά, οι κίτρινες, ώριμες μπανάνες περιέχουν μικρότερες ποσότητες αμύλου και συνολικών ινών - αλλά αναλογικά υψηλότερες ποσότητες διαλυτής ίνας.

Τόσο η πηκτίνη όσο και το ανθεκτικό άμυλο προσφέρουν αποτελέσματα μείωσης της όρεξης και αυξάνουν την αίσθηση πληρότητας μετά τα γεύματα.

Πηγή: https://healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.