arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 “brain” foods για παιδιά


Εάν έχετε ή φροντίζετε παιδιά, πιθανότατα θέλετε να βεβαιωθείτε ότι έχουν καλή διατροφή, ώστε να μπορούν να έχουν μια πιο υγιεινή ζωή.
5 “brain” foods για παιδιά

Wellness

5 “brain” foods για παιδιά


5 “brain” foods για παιδιά

Η σωστή διατροφή είναι σημαντική για όλες τις πτυχές της υγείας, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης και της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Η ταχεία ανάπτυξη του εγκεφάλου συμβαίνει κατά τη διάρκεια των πρώτων δύο ετών της ζωής του παιδιού. Στην πραγματικότητα, ο εγκέφαλος του παιδιού σας φτάνει το 80% του βάρους των ενηλίκων του όταν φτάσει στην ηλικία των 2 ετών.

Όλα τα θρεπτικά συστατικά είναι σημαντικά για τη σωστή λειτουργία του εγκεφάλου. Ωστόσο, μελέτες έχουν δείξει συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά και τρόφιμα που ενισχύουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου και ωφελούν τη γνωστική λειτουργία καθ’ όλη την παιδική ηλικία και την εφηβεία.

Αυτό το άρθρο καλύπτει 5 «brain» τρόφιμα για παιδιά και σας δίνει συμβουλές για το πώς να τα ενσωματώσετε σε γεύματα και σνακ φιλικά προς τα παιδιά.

  1. Αυγά

Τα αυγά είναι ένα από τα πιο θρεπτικά τρόφιμα που μπορείτε να φάτε. Ευτυχώς, είναι επίσης αγαπημένα των παιδιών. Τα αυγά είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά που είναι κρίσιμα για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και τη γνωστική λειτουργία, συμπεριλαμβανομένης της χολίνης, της βιταμίνης Β12, των πρωτεϊνών και του σεληνίου.

Η χολίνη είναι ένα θρεπτικό συστατικό που είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Δύο ολόκληρα αυγά παρέχουν 294 γραμμάρια χολίνης, το οποίο καλύπτει το 100% των αναγκών της χολίνης για παιδιά ηλικίας 1-8 και άνω του 75% των αναγκών για παιδιά και εφήβους ηλικίας 9–13.

  1. Μούρα

Τα μούρα είναι γεμάτα με ευεργετικές φυτικές ενώσεις που ονομάζονται ανθοκυανίνες.

Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι οι ανθοκυανίνες μπορούν να ωφελήσουν την υγεία του εγκεφάλου με διάφορους τρόπους.

Μπορούν να αυξήσουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο, να παρέχουν αντιφλεγμονώδη αποτελέσματα και να ενισχύσουν την παραγωγή νέων νευρικών κυττάρων και την έκφραση ορισμένων πρωτεϊνών.

Τα αποτελέσματα από διάφορες μελέτες δείχνουν ότι η πρόσληψη μούρων επηρεάζει θετικά τη γνωστική λειτουργία στα παιδιά.

Επιπλέον, η έρευνα έχει συσχετίσει τη χαμηλή πρόσληψη μούρων, μαζί με άλλα φρούτα και λαχανικά, με χαμηλότερη γνωστική λειτουργία σε παιδιά ηλικίας 6-8 ετών.

Η υψηλή πρόσληψη μούρων συνδέθηκε επίσης με την καλύτερη ακαδημαϊκή απόδοση σε μια μελέτη που περιελάμβανε 2.432 έφηβους αγόρια και κορίτσια.

  1. Θαλασσινά

Τα θαλασσινά είναι μια εξαιρετική πηγή πολλών θρεπτικών συστατικών που είναι ιδιαίτερα σημαντικά για τη λειτουργία του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένων των λιπαρών ωμέγα-3, του ιωδίου και του ψευδαργύρου.

Για παράδειγμα, το σώμα χρειάζεται ψευδάργυρο για την παραγωγή και ανάπτυξη νευρικών κυττάρων, ενώ τα λιπαρά ωμέγα-3 είναι απαραίτητα για τη φυσιολογική λειτουργία του εγκεφάλου. Το σώμα χρειάζεται ιώδιο για την παραγωγή θυρεοειδικών ορμονών, οι οποίες παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.

Πολλές μελέτες έχουν συσχετίσει την κατανάλωση θαλασσινών με καλύτερη γνωστική λειτουργία σε παιδιά και εφήβους. Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν συνδέσει την κατανάλωση ψαριών με βελτιωμένη σχολική απόδοση στα παιδιά.

Επιπλέον, τα χαμηλά επίπεδα λιπαρών ωμέγα-3 στο αίμα μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά τη γνωστική λειτουργία στα παιδιά.

Ωστόσο, οι ερευνητές έχουν προτείνει ότι η κατανάλωση μεγάλης ποσότητας ψαριού μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη γνωστική λειτουργία λόγω των ρύπων, όπως ο υδράργυρος, που συγκεντρώνονται σε ορισμένους τύπους θαλασσινών.

Για αυτόν τον λόγο, είναι καλή ιδέα να προσφέρετε στο παιδί σας θαλασσινά με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδράργυρο, όπως μύδια, γαρίδες, σολομό, πέστροφα και ρέγγα.

  1. Πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Το να αρχίσει το παιδί σας να τρώει φυλλώδη πράσινα μπορεί να είναι δύσκολο, αλλά η έρευνα δείχνει ότι αυτά τα θρεπτικά λαχανικά είναι σημαντικά για την υγεία του εγκεφάλου των παιδιών.

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά όπως το σπανάκι, το λάχανο και το μαρούλι περιέχουν ενώσεις που προστατεύουν τον εγκέφαλο, όπως φυλλικό οξύ, φλαβονοειδή, καροτενοειδή και βιταμίνες Ε και Κ1.

Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι μια διατροφή με πλούσια σε καροτενοειδή τρόφιμα, όπως τα πράσινα φύλλα, μπορεί να ενισχύσει τη γνωστική λειτουργία στα παιδιά.

Τα καροτενοειδή όπως η λουτεΐνη και η ζεαξανθίνη συγκεντρώνονται σε φυλλώδη πράσινα. Αφού τα φάτε αυτά, συσσωρεύονται σε ένα μέρος του ματιού σας που ονομάζεται αμφιβληστροειδής. Η οπτική πυκνότητα της ωχράς κηλίδας (MPOD) είναι μια μέτρηση της ποσότητας αυτών των χρωστικών στο μάτι.

Ορισμένες μελέτες έχουν δείξει ότι το MPOD συνδέεται θετικά με τη γνωστική λειτουργία στα παιδιά.

  1. Κακάο

Τα προϊόντα με κακάο, , είναι μερικές από τις πιο συμπυκνωμένες πηγές διατροφικών αντιοξειδωτικών φλαβονοειδών, συμπεριλαμβανομένης της κατεχίνης και της επικατεχίνης.

Αυτές οι ενώσεις έχουν αντιφλεγμονώδεις και προστατευτικές ιδιότητες για τον εγκέφαλο και μελέτες έχουν δείξει ότι μπορούν να ωφελήσουν την υγεία του εγκεφάλου.

Τα φλαβονοειδή που βρίσκονται στο κακάο αυξάνουν τη ροή του αίματος στον εγκέφαλο και βελτιώνουν την οπτική επεξεργασία. Η έρευνα έχει δείξει ότι βελτιώνουν την απόδοση σε ορισμένα γνωστικά καθήκοντα σε ενήλικες.

Επιπλέον, η κατανάλωση κακάου μπορεί να βελτιώσει τη γνωστική απόδοση στους νεότερους ανθρώπους.

Οι ερευνητές πρότειναν ότι η κατανάλωση κακάου μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερη γνωστική απόδοση σε εργασίες που σχετίζονται με τη λεκτική μάθηση και τη μνήμη. Ωστόσο, οι επιστήμονες πρέπει να κάνουν περισσότερη έρευνα σχετικά με αυτό.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.