arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 από τα μεγαλύτερα ψέματα της βιομηχανίας junk food


Δεν υπάρχει πάντα ηθική στον τρόπο με τον οποίο οι εταιρείες πρόχειρου φαγητού κάνουν  μάρκετινγκ.
5 από τα μεγαλύτερα ψέματα της βιομηχανίας junk food

Wellness

5 από τα μεγαλύτερα ψέματα της βιομηχανίας junk food


5 από τα μεγαλύτερα ψέματα της βιομηχανίας junk food

Με στόχο το κέρδος, φαίνονται πρόθυμοι να θυσιάσουν ακόμη και την υγεία των παιδιών για το δικό τους χρηματικό κέρδος.

Ακολουθούν 5 από τα μεγαλύτερα ψέματα της βιομηχανίας πρόχειρου φαγητού.

 

  1. Χαμηλά λιπαρά ή χωρίς λιπαρά

Μία από τις παρενέργειες του «πολέμου» στο λίπος ήταν μια πληθώρα μεταποιημένων προϊόντων με μειωμένες ποσότητες λίπους.

Αυτά τα προϊόντα έχουν συνήθως ετικέτες που λένε «χαμηλά λιπαρά», «μειωμένο λίπος» ή «χωρίς λιπαρά».

Το πρόβλημα είναι ότι τα περισσότερα από αυτά τα προϊόντα δεν είναι καθόλου υγιεινά.

Τα τρόφιμα στα οποία έχουν αφαιρέσει το λίπος συνήθως δεν έχουν τόσο καλή γεύση όσο οι εκδόσεις πλήρων λιπαρών. Λίγοι άνθρωποι θέλουν να τα φάνε.

Για το λόγο αυτό, οι παραγωγοί τροφίμων φορτώνουν αυτά τα προϊόντα με πρόσθετη ζάχαρη και άλλα πρόσθετα.

Είναι πλέον γνωστό ότι το λίπος έχει δαιμονοποιηθεί άδικα, ενώ αυξανόμενα στοιχεία αποκαλύπτουν τους κινδύνους της προστιθέμενης ζάχαρης.

Αυτό σημαίνει ότι τα τρόφιμα «χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά» είναι συνήθως πολύ χειρότερα από τα «κανονικά» αντίστοιχά τους.

 

  1. Χωρίς trans λιπαρά

Τα μεταποιημένα τρόφιμα έχουν συχνά ετικέτα «χωρίς λιπαρά» στην ετικέτα. Αυτό δεν πρέπει απαραίτητα να ισχύει.

Εφόσον ένα προϊόν περιέχει λιγότερα από 0,5 γραμμάρια trans λιπαρών ανά μερίδα, επιτρέπεται να το τοποθετούν στην ετικέτα.

Φροντίστε να ελέγξετε τη λίστα συστατικών. Εάν η λέξη "υδρογονωμένο" εμφανίζεται οπουδήποτε στην ετικέτα, τότε περιέχει trans-λιπαρά.

Στην πραγματικότητα δεν είναι ασυνήθιστο να βρείτε υδρογονωμένα λιπαρά σε προϊόντα που φέρουν την ένδειξη χωρίς trans λιπαρά.

 

  1. Περιλαμβάνει ολόκληρους κόκκους

Τις τελευταίες δεκαετίες, οι καταναλωτές έχουν οδηγηθεί να πιστεύουν ότι τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να φάνε.

Είναι 100% σίγουρο ότι τα δημητριακά ολικής αλέσεως είναι καλύτερα από τα εξευγενισμένα σιτηρά, αν και δεν υπάρχουν ενδείξεις ότι η κατανάλωση ολικής αλέσεως είναι πιο υγιεινή από το να μη φάτε καθόλου σπόρους.

Για αυτό τον λόγο, τα μεταποιημένα τρόφιμα όπως τα δημητριακά συχνά ισχυρίζονται ότι περιλαμβάνουν δημητριακά ολικής αλέσεως. Το πρόβλημα είναι ότι τα δημητριακά ολικής αλέσεως δεν είναι πάντα «ολόκληρα».

Μπορεί να περιέχουν όλα τα συστατικά από το σιτάρι, αλλά η αντίσταση στη γρήγορη πέψη χάνεται και αυτοί οι κόκκοι μπορεί να αυξήσουν το σάκχαρο στο αίμα σας τόσο γρήγορα όσο τα εκλεπτυσμένα αντίστοιχα.

Επιπλέον, ακόμη και αν ένα προϊόν έχει μικρές ποσότητες δημητριακών ολικής αλέσεως, είναι πιθανό ότι περιέχει έναν τόνο άλλων πολύ επιβλαβών συστατικών όπως ζάχαρη και σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης.

 

  1. Κρυφή ζάχαρη

Δυστυχώς, οι περισσότεροι άνθρωποι δεν διαβάζουν τα συστατικά πριν πραγματοποιήσουν μια αγορά.

Αλλά ακόμη και για όσους το κάνουν, οι κατασκευαστές τροφίμων εξακολουθούν να έχουν τρόπους να συγκαλύψουν το πραγματικό περιεχόμενο των προϊόντων τους.

Στις λίστες συστατικών, τα συστατικά παρατίθενται σε φθίνουσα σειρά κατά ποσότητα. Εάν δείτε ζάχαρη στα πρώτα σημεία, τότε γνωρίζετε ότι το προϊόν είναι γεμάτο με ζάχαρη.

Ωστόσο, οι κατασκευαστές τροφίμων συχνά βάζουν διαφορετικά είδη ζάχαρης στα προϊόντα τους. Ένα φαγητό μπορεί να περιέχει ζάχαρη, σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης και χυμό από ζαχαροκάλαμο που εξατμίζεται, τα οποία είναι όλα διαφορετικά ονόματα για το ίδιο ακριβώς πράγμα - ζάχαρη.

Με αυτόν τον τρόπο, μπορούν να έχουν κάποιο άλλο, πιο υγιές συστατικό ως το νούμερο ένα στη λίστα. Ωστόσο, εάν επρόκειτο να προσθέσετε τις ποσότητες αυτών των τριών διαφορετικών τύπων ζάχαρης, η ζάχαρη θα ήταν στην κορυφή.

Αυτός είναι ένας έξυπνος τρόπος για να καλύψουν την πραγματική ποσότητα ραφιναρισμένης ζάχαρης σε μεταποιημένα τρόφιμα.

 

  1. Μικρές ποσότητες υγιεινών συστατικών

Τα μεταποιημένα προϊόντα απαριθμούν συχνά μικρές ποσότητες συστατικών που συνήθως θεωρούνται υγιεινά.

Αυτό είναι καθαρά ένα κόλπο μάρκετινγκ. Συνήθως, οι ποσότητες αυτών των θρεπτικών ουσιών είναι αμελητέες και δεν κάνουν τίποτα για να αντισταθμίσουν τις επιβλαβείς επιπτώσεις των άλλων συστατικών.

Με αυτόν τον τρόπο, οι έξυπνοι έμποροι μπορούν να ξεγελάσουν τους γονείς να πιστεύουν ότι κάνουν υγιεινές επιλογές για τον εαυτό τους και τα παιδιά τους.

Μερικά παραδείγματα συστατικών που προστίθενται συχνά σε μικρές ποσότητες και στη συνέχεια εμφανίζονται εμφανώς στη συσκευασία είναι τα ωμέγα-3, τα αντιοξειδωτικά και τα δημητριακά ολικής αλέσεως.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.