arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 από τα καλύτερα τρόφιμα για να ενισχύσετε τον εγκέφαλο και τη μνήμη σας


Ο εγκέφαλος είναι το κέντρο ελέγχου του σώματός σας καθώς είναι υπεύθυνος για να κρατάει την καρδιά να χτυπάει, τους πνεύμονες να αναπνέουν και σας επιτρέπει να κινήστε, να αισθάνεστε...
5 από τα καλύτερα τρόφιμα για να ενισχύσετε τον εγκέφαλο και τη μνήμη σας

Wellness

5 από τα καλύτερα τρόφιμα για να ενισχύσετε τον εγκέφαλο και τη μνήμη σας


5 από τα καλύτερα τρόφιμα για να ενισχύσετε τον εγκέφαλο και τη μνήμη σας

Γι 'αυτό είναι σημαντικό να διατηρείτε τον εγκέφαλό σας σε πολύ καλή κατάσταση λειτουργίας.

Τα τρόφιμα που τρώτε παίζουν ρόλο στην διατήρηση του εγκεφάλου σας και μπορούν να βελτιώσουν συγκεκριμένες ιδιότητες, όπως η μνήμη και η συγκέντρωση.

 

  1. Λιπαρά ψάρια

Όταν οι άνθρωποι μιλάνε για εγκεφαλικά τρόφιμα, τα λιπαρά ψάρια βρίσκονται συχνά στην κορυφή της λίστας.

Αυτός ο τύπος ψαριών περιλαμβάνει σολομό, πέστροφα και σαρδέλες και όλα αυτά είναι πλούσιες πηγές ω-3 λιπαρών οξέων.

Περίπου το 60% του εγκεφάλου σας είναι φτιαγμένο από λίπος και το μισό αυτού του λίπους είναι το ωμέγα-3 είδος.

Ο εγκέφαλός σας χρησιμοποιεί ωμέγα-3 για την κατασκευή νευρικών κυττάρων και αυτά τα λιπαρά είναι απαραίτητα για τη μάθηση και τη μνήμη.

Τα ωμέγα 3 έχουν επιπλέον οφέλη για την υγεία.

Για παράδειγμα, μπορεί να επιβραδύνουν τα προβλήματα που σχετίζονται με την ηλικία και να βοηθήσουν στην αποτροπή της νόσου του Alzheimer.

Από την άλλη πλευρά, η μη λήψη αρκετών ωμέγα-3s συνδέεται με τις μαθησιακές δυσκολίες, καθώς και με την κατάθλιψη.

Σε γενικές γραμμές, η κατανάλωση ψαριού φαίνεται να έχει θετικά οφέλη για την υγεία.

Συνολικά, τα λιπαρά ψάρια είναι μια εξαιρετική επιλογή για την υγεία του εγκεφάλου.

 

  1. Καφές

Εάν ο καφές είναι το βρίσκεται στην κορυφή του πρωινού σας, θα χαρείτε να ακούσετε ότι κάνει καλό!  

Δύο κύρια συστατικά του καφέ - καφεΐνη και αντιοξειδωτικά - βοηθούν τον εγκέφαλό σας.

Η καφεΐνη στον καφέ έχει πολλές θετικές επιδράσεις στον εγκέφαλο, όπως

  • Αυξημένη εγρήγορση
  • Βελτιωμένη διάθεση
  • Αυξημένη συγκέντρωση

Η κατανάλωση καφέ μακροπρόθεσμα συνδέεται επίσης με μειωμένο κίνδυνο νευρολογικών παθήσεων, όπως το Parkinson και το Alzheimer.

Αυτό θα μπορούσε τουλάχιστον εν μέρει να οφείλεται στην υψηλή συγκέντρωση αντιοξειδωτικών που βρίσκεται στον καφέ.

 

  1. Βατόμουρα

Τα βατόμουρα παρέχουν πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένων ορισμένων για τον εγκέφαλό σας.

Τα βατόμουρα και άλλα μούρα παράγουν ανθοκυανίνες, μια ομάδα φυτικών ενώσεων με αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά αποτελέσματα.

Τα αντιοξειδωτικά δρουν εναντίον τόσο του οξειδωτικού στρες όσο και της φλεγμονής, καταστάσεις που μπορούν να συμβάλλουν στη γήρανση του εγκεφάλου και στις νευροεκφυλιστικές ασθένειες.

Μερικά από τα αντιοξειδωτικά στα βατόμουρα έχει βρεθεί ότι συσσωρεύονται στον εγκέφαλο και βοηθούν στη βελτίωση της επικοινωνίας μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων.

Δοκιμάστε να τα βάλετε με δημητριακά στο πρωινό σας!

 

  1. Κουρκουμάς

Αυτό το βαθύ-κίτρινο μπαχαρικό είναι ένα βασικό συστατικό σε σκόνη curry και έχει πολλά οφέλη για τον εγκέφαλο.

Η κουρκουμίνη, το ενεργό συστατικό στο κουρκουμά, έχει αποδειχθεί ότι διασχίζει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, που σημαίνει ότι μπορεί να εισέλθει άμεσα στον εγκέφαλο και να ωφελήσει τα κύτταρα εκεί.

Είναι μια ισχυρή αντιοξειδωτική και αντιφλεγμονώδης ένωση που έχει συνδεθεί με τα παρακάτω οφέλη στον εγκέφαλο:

  • Μπορεί να ωφελήσει τη μνήμη: Η κουρκουμίνη μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της μνήμης σε άτομα με Αλτσχάιμερ.

 

  • Βελτιώνει την κατάθλιψη: Ενισχύει τη σεροτονίνη και την ντοπαμίνη, που βελτιώνουν τη διάθεση.

 

  • Βοηθά στην ανάπτυξη νέων εγκεφαλικών κυττάρων: Η κουρκουμίνη ενισχύει τον νευροτροφικό παράγοντα που προέρχεται από τον εγκέφαλο, έναν τύπο αυξητικής ορμόνης που βοηθά τα κύτταρα του εγκεφάλου να αναπτυχθούν.

 

  1. Μπρόκολο

Το μπρόκολο είναι γεμάτο με ισχυρές φυτικές ενώσεις, συμπεριλαμβανομένων των αντιοξειδωτικών.

Είναι επίσης πολύ υψηλής περιεκτικότητας σε βιταμίνη Κ, παρέχοντας περισσότερο από το 100% της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης (RDI) σε μερίδα 1 φλιτζανιού (91 γραμμάρια).

Μερικές μελέτες σε ηλικιωμένους ενήλικες έχουν συνδέσει μια υψηλότερη πρόσληψη βιταμίνης Κ με την καλύτερη μνήμη.

Πέρα από τη βιταμίνη Κ, το μπρόκολο περιέχει μια σειρά ενώσεων που του δίνουν αντιφλεγμονώδη και αντιοξειδωτικά αποτελέσματα, τα οποία μπορεί να βοηθήσουν στην προστασία του εγκεφάλου από βλάβες.

Πηγή: https://www.healthline.com/

 

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.