arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Χυμός πορτοκαλιού: 5 οφέλη για την υγεία


Ο χυμός πορτοκαλιού είναι κάτι που απολαμβάνει όλος ο κόσμος.
Χυμός πορτοκαλιού: 5 οφέλη για την υγεία

Wellness

Χυμός πορτοκαλιού: 5 οφέλη για την υγεία


Χυμός πορτοκαλιού: 5 οφέλη για την υγεία

Γίνεται με το των πορτοκαλιών είτε με το χέρι είτε με εμπορικούς τρόπους.

Έχει υψηλή περιεκτικότητα σε ζωτικά θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C και το κάλιο. Επιπλέον, οι εμπορικές ποικιλίες εμπλουτίζονται συχνά με ασβέστιο και βιταμίνη D.

Παρ 'όλα αυτά, υπάρχει διαφωνία σχετικά με το αν συμβάλλει ή όχι σε μια υγιεινή διατροφή.

Εδώ είναι 5 οφέλη για την υγεία του χυμού πορτοκαλιού.

  1. Πλούσιο σε πολλά σημαντικά θρεπτικά συστατικά

Ο χυμός πορτοκαλιού έχει υψηλή περιεκτικότητα σε πολλά θρεπτικά συστατικά, όπως η βιταμίνη C, το φυλλικό οξύ και το κάλιο.

Μια μερίδα χυμού πορτοκαλιού (240 ml) παρέχει περίπου:

  • Θερμίδες: 110
  • Πρωτεΐνη: 2 γραμμάρια
  • Υδατάνθρακες: 26 γραμμάρια
  • Βιταμίνη C: 67% της προτεινόμενης ημερήσιας πρόσληψης (RDI)
  • Φυλλικό οξύ: 15% της RDI
  • Κάλιο: 10% της RDI
  • Μαγνήσιο: 6% της RDI

Ο χυμός πορτοκαλιού είναι μια συμπυκνωμένη πηγή βιταμίνης C, μιας υδατοδιαλυτής βιταμίνης που διπλασιάζεται ως ισχυρό αντιοξειδωτικό και παίζει κεντρικό ρόλο στην ανοσολογική λειτουργία.

Επιπλέον, η βιταμίνη C βοηθά στην προώθηση του σχηματισμού των οστών, της επούλωσης πληγών και της υγείας των ούλων.

Ο χυμός πορτοκαλιού είναι επίσης πλούσιος σε φυλλικό οξύ, το οποίο είναι απαραίτητο για τη σύνθεση DNA και ενισχύει την ανάπτυξη του εμβρύου.

Είναι άξιο αναφοράς ότι είναι μια εξαιρετική πηγή μεταλλικού καλίου, που ρυθμίζει την αρτηριακή πίεση, αποτρέπει την οστική απώλεια και προστατεύει από καρδιακές παθήσεις και εγκεφαλικά επεισόδια.

  1. Υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά

Τα αντιοξειδωτικά στον χυμό πορτοκαλιού προάγουν την υγεία εμποδίζοντας την οξειδωτική βλάβη - μια ανισορροπία μεταξύ των αντιοξειδωτικών και των ασταθών μορίων που είναι γνωστά ως ελεύθερες ρίζες.

Οι έρευνες δείχνουν ότι τα αντιοξειδωτικά είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της συνολικής υγείας. Μπορούν ακόμη να βοηθήσουν στην προστασία από χρόνιες παθήσεις, όπως οι καρδιακές παθήσεις, ο καρκίνος και ο διαβήτης.

Ο χυμός πορτοκαλιού είναι μια καλή πηγή αντιοξειδωτικών όπως φλαβονοειδή, καροτενοειδή και ασκορβικό οξύ.

Μία μελέτη διάρκειας 8 εβδομάδων έδειξε ότι η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού (750 ml) καθημερινά αυξάνει  σημαντικά την αντιοξειδωτική κατάσταση.

Μια άλλη μελέτη είχε παρόμοια ευρήματα, αναφέροντας ότι η κατανάλωση 201gr χυμού πορτοκαλιού ημερησίως για 90 ημέρες αύξησε την ολική αντιοξειδωτική κατάσταση σε 24 ενήλικες με υψηλή χοληστερόλη και τριγλυκερίδια.

 

  1. Μπορεί να βοηθήσει στην αποτροπή εμφάνισης πετρών στα νεφρά

Οι πέτρες στα νεφρά είναι μικρά αποθέματα μετάλλων που συσσωρεύονται στα νεφρά σας, προκαλώντας συχνά συμπτώματα όπως έντονο πόνο, ναυτία ή αίμα στα ούρα σας.

Μία μικρή μελέτη παρατήρησε ότι ο χυμός πορτοκαλιού ήταν πιο αποτελεσματικός από τη λεμονάδα στη μείωση των διαφόρων παραγόντων κινδύνου από πέτρες στα νεφρά.

Μια άλλη μελέτη σε 194.095 άτομα διαπίστωσε ότι όσοι κατανάλωναν χυμό πορτοκαλιού τουλάχιστον μία φορά την ημέρα είχαν 12% χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης πετρών στα νεφρά συγκριτικά με  εκείνους που έπιναν λιγότερο από μία μερίδα την εβδομάδα.

  1. Μπορεί να βελτιώσει την υγεία της καρδιάς

Οι καρδιακές παθήσεις είναι ένα σοβαρό πρόβλημα, που υπάρχει σε πάνω από 17 εκατομμύρια θανάτους παγκοσμίως κάθε χρόνο.

Μερικές μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού μπορεί να μειώσει αρκετούς παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις - όπως η υψηλή αρτηριακή πίεση και η αυξημένη χοληστερόλη - και να βοηθήσει την καρδιά σας να είναι υγιής και ισχυρή.

Για παράδειγμα, μια μελέτη σε 129 άτομα διαπίστωσε ότι η μακροχρόνια κατανάλωση χυμού πορτοκαλιού μείωσε τα επίπεδα τόσο της ολικής όσο και της «κακής» LDL χοληστερόλης.

Επιπλέον, μια ανασκόπηση 19 μελετών έδειξε ότι η κατανάλωση χυμού φρούτων ήταν αποτελεσματική στη μείωση της διαστολικής αρτηριακής πίεσης (ο κατώτερος αριθμός μιας ανάγνωσης) σε ενήλικες.

Ο χυμός πορτοκαλιού έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει τα επίπεδα της "καλής" χοληστερόλης HDL σε άτομα με αυξημένα επίπεδα - τα οποία θα μπορούσαν να βελτιώσουν την υγεία της καρδιάς.

  1. Μείωση της φλεγμονής

Η οξεία φλεγμονή είναι ένα φυσιολογικό μέρος της ανοσολογικής αντίδρασης που έχει σχεδιαστεί για την προστασία από ασθένειες και λοιμώξεις.

Ωστόσο, η διατήρηση υψηλών επιπέδων φλεγμονής μακροπρόθεσμα θεωρείται ότι συμβάλλει στην ανάπτυξη χρόνιων ασθενειών.

Αυξημένοι δείκτες φλεγμονής όπως η C-αντιδρώσα πρωτεΐνη (CRP), η ιντερλευκίνη-6 (IL-6) και ο παράγοντας νέκρωσης όγκων-α (TNF-α) έχουν παρατηρηθεί σε συνθήκες όπως το μεταβολικό σύνδρομο, οι καρδιακές παθήσεις και ορισμένοι τύποι καρκίνου.

Μερικές μελέτες δείχνουν ότι ο χυμός πορτοκαλιού θα μπορούσε να μειώσει τη φλεγμονή και τα προβλήματα που συνδέονται με αυτή.

Μια ανασκόπηση έδειξε ότι ο χυμός πορτοκαλιού έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες που μπορούν να μειώσουν τα επίπεδα ειδικών φλεγμονωδών δεικτών που συνδέονται με χρόνιες ασθένειες.

Επιπλέον, μια μελέτη 8 εβδομάδων σε 22 άτομα έδειξε ότι η κατανάλωση τόσο φρέσκου όσο και εμπορικού χυμού πορτοκαλιού μειώνει τους δείκτες φλεγμονής όπως η CRP και η IL-6 - κάτι που θα μπορούσε ενδεχομένως να βοηθήσει στην πρόληψη των ασθενειών.

Πιθανά αρνητικά

Αν και ο χυμός πορτοκαλιού συνδέεται με πολλά οφέλη για την υγεία, έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και ζάχαρη.

Επιπλέον, σε αντίθεση με τα ολόκληρα φρούτα, δεν έχει φυτικές ίνες, που σημαίνει ότι προκαλεί λιγότερη πληρότητα και θα μπορούσε ενδεχομένως να οδηγήσει σε αύξηση βάρους.

Στην πραγματικότητα, πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική κατανάλωση χυμού φρούτων μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένο βάρος με την πάροδο του χρόνου.

Πολλοί τύποι χυμού πορτοκαλιού έχουν επίσης υψηλή προστιθέμενη ζάχαρη, που μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα.

Αρκετές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι η τακτική κατανάλωση γλυκαντικών με ζάχαρη, όπως ο χυμός φρούτων, μπορεί να συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο διαβήτη τύπου 2.

Ο έλεγχος της μερίδας και η επιλογή του χυμού πορτοκαλιού μπορεί να συμβάλει στη μεγιστοποίηση των οφελών για την υγεία μειώνοντας παράλληλα τον κίνδυνο ανεπιθύμητων ενεργειών.

Μπορείτε επίσης να δοκιμάσετε την αραίωση του χυμού πορτοκαλιού με νερό για να κόψετε τις θερμίδες και να αποτρέψετε την αύξηση του σωματικού βάρους.

Για τα παιδιά, συνιστάται να περιορίζεται η πρόσληψη χυμού σε δόση όχι μεγαλύτερη των 118 ml ημερησίως για τα παιδιά ηλικίας 1-3, 177 ml για παιδιά ηλικίας 4-6 ετών και 240 ml για τα παιδιά ηλικίας 7-18 ετών.

Συνοπτικά

Ο χυμός πορτοκαλιού είναι ένα αγαπημένο ποτό με υψηλή περιεκτικότητα σε αντιοξειδωτικά και μικροθρεπτικά συστατικά όπως η βιταμίνη C, το φυλλικό οξύ και το κάλιο.

Η τακτική κατανάλωση έχει συσχετιστεί με πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένης της βελτίωσης της καρδιακής υγείας, της μειωμένης φλεγμονής και του μειωμένου κινδύνου για πέτρες στα νεφρά.

Ωστόσο, έχει υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες και ζάχαρη, επομένως είναι καλύτερο να το καταναλώνετε με μέτρο και να επιλέξετε φρέσκο ​​ή 100% χυμό πορτοκαλιού όποτε είναι δυνατόν

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.