arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 Πλεονεκτήματα του πράσινου τσαγιού


Το πράσινο τσάι αναφέρεται ως ένα από τα πιο υγιεινά ποτά στον πλανήτη.
5 Πλεονεκτήματα του πράσινου τσαγιού

Wellness

5 Πλεονεκτήματα του πράσινου τσαγιού


5 Πλεονεκτήματα του πράσινου τσαγιού

Είναι γεμάτο με αντιοξειδωτικά που έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, τα οποία μπορεί να περιλαμβάνουν:

  • βελτιωμένη λειτουργία του εγκεφάλου
  • απώλεια λίπους
  • προστασία από καρκίνο
  • μείωση του κινδύνου για καρδιακές παθήσεις

Επίσης μπορεί να υπάρχουν ακόμα περισσότερα οφέλη για την υγεία.

 

  1. Το πράσινο τσάι περιέχει υγιεινές βιοδραστικές ενώσεις

Το πράσινο τσάι είναι κάτι περισσότερο από ένα ενυδατικό ποτό.

Το φυτό του πράσινου τσαγιού περιέχει μια σειρά υγιεινών ενώσεων. Είναι πλούσιο σε πολυφαινόλες, οι οποίες είναι φυσικές ενώσεις που έχουν οφέλη για την υγεία, όπως η μείωση της φλεγμονής και η καταπολέμηση του καρκίνου.

Το πράσινο τσάι περιέχει μια κατεχίνη που ονομάζεται EGCG (epigallocatechin-3-gallate). Οι κατεχίνες είναι φυσικά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην πρόληψη βλάβης των κυττάρων και παρέχουν άλλα οφέλη.

Αυτές οι ουσίες μπορούν να μειώσουν τον σχηματισμό ελεύθερων ριζών στο σώμα, προστατεύοντας τα κύτταρα και τα μόρια από βλάβη. Αυτές οι ελεύθερες ρίζες παίζουν ρόλο στη γήρανση και σε πολλούς τύπους ασθενειών.

Η EGCG είναι μία από τις πιο ισχυρές ενώσεις στο πράσινο τσάι. Φαίνεται μάλιστα ότι είναι μία από τις κύριες ενώσεις που δίνει στο πράσινο τσάι στις φαρμακευτικές του ιδιότητες.

Το πράσινο τσάι έχει επίσης μικρές ποσότητες μετάλλων που μπορούν να ωφελήσουν την υγεία σας.

Προσπαθήστε πράσινο τσάι υψηλής ποιότητας, επειδή μερικά από τα εμπορικά σήματα χαμηλότερης ποιότητας μπορούν να περιέχουν υπερβολικές ποσότητες φθορίου.

 

  1. Το πράσινο τσάι μπορεί να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου

Το πράσινο τσάι κάνει περισσότερα από το να σας κρατάει σε εγρήγορση καθώς μπορεί επίσης να βοηθήσει στην τόνωση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Το βασικό δραστικό συστατικό είναι η καφεΐνη, η οποία είναι γνωστό διεγερτικό.

Δεν περιέχει όση ο καφές αλλά είναι αλλά αρκετή για να παράγει μια όσα γίνονται από την υπερβολική ποσότητα καφεΐνης.

Η καφεΐνη επηρεάζει τον εγκέφαλο παρεμποδίζοντας έναν ανασταλτικό νευροδιαβιβαστή που ονομάζεται αδενοσίνη. Με αυτό τον τρόπο αυξάνει στην πραγματικότητα την πυροδότηση των νευρώνων και τη συγκέντρωση των νευροδιαβιβαστών όπως η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη.

Η έρευνα έχει δείξει με συνέπεια ότι η καφεΐνη μπορεί να βελτιώσει διάφορες πτυχές της λειτουργίας του εγκεφάλου, συμπεριλαμβανομένης της διάθεσης, της επαγρύπνησης, του χρόνου αντίδρασης και της μνήμης.

Ωστόσο, η καφεΐνη δεν είναι η μόνη ένωση στο πράσινο τσάι που ενισχύει τον εγκέφαλο. Περιέχει επίσης αμινοξύ L-theanine, το οποίο είναι σε θέση να διασχίσει τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό.

Η L-θεανίνη αυξάνει τη δραστικότητα του ανασταλτικού νευροδιαβιβαστή GABA, ο οποίος έχει αγχολυτικά αποτελέσματα.

Μελέτες δείχνουν ότι η καφεΐνη και η L-θεανίνη μπορούν να έχουν κοινές επιδράσεις. Αυτό σημαίνει ότι ο συνδυασμός των δύο μπορεί να έχει ιδιαίτερα ισχυρά αποτελέσματα στη βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου.

Λόγω της L-θεανίνης και της μικρής δόσης καφεΐνης, το πράσινο τσάι μπορεί να σας δώσει ένα πολύ πιο ήπιο και διαφορετικό είδος "boost" από τον καφέ.

Πολλοί άνθρωποι αναφέρουν ότι έχουν πιο σταθερή ενέργεια και είναι πολύ πιο παραγωγικοί όταν πίνουν πράσινο τσάι σε σύγκριση με καφέ.

 

  1. Το πράσινο τσάι αυξάνει το κάψιμο λίπους

Εάν κοιτάξετε τη λίστα των συστατικών για οποιοδήποτε συμπλήρωμα καύσης λίπους, οι πιθανότητες είναι ότι το πράσινο τσάι θα είναι εκεί.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι, σύμφωνα με την έρευνα, το πράσινο τσάι μπορεί να αυξήσει την απώλεια του λίπους και να ενισχύσει το μεταβολικό ρυθμό.

Σε μια μελέτη που αφορούσε 10 υγιείς άνδρες που έλαβαν εκχύλισμα πράσινου τσαγιού έδειξε ότι αύξησε την κατανάλωση ενέργειας κατά 4%. Σε μια άλλη που περιελάμβανε 12 υγιείς άνδρες, το εκχύλισμα πράσινου τσαγιού αύξησε την οξείδωση του λίπους κατά 17% σε σύγκριση με εκείνους που έλαβαν εικονικό φάρμακο

Ωστόσο, μερικές μελέτες σχετικά με το πράσινο τσάι δεν έδειξαν αύξηση του μεταβολισμού, επομένως τα αποτελέσματα μπορεί να εξαρτώνται από το άτομο και από τον τρόπο με τον οποίο δημιουργήθηκε η μελέτη.

Η καφεΐνη μπορεί επίσης να βελτιώσει τη σωματική απόδοση κινητοποιώντας τα λιπαρά οξέα από τον λιπώδη ιστό και τα καθιστά διαθέσιμα για χρήση ως ενέργεια.

Δύο ξεχωριστές μελέτες ανασκόπησης ανέφεραν ότι η καφεΐνη μπορεί να αυξήσει τη φυσική απόδοση κατά περίπου 11-12%.

 

  1. Τα αντιοξειδωτικά πράσινου τσαγιού μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων καρκίνων

Ο καρκίνος προκαλείται από ανεξέλεγκτη ανάπτυξη κυττάρων και είναι μία από τις κύριες αιτίες θανάτου του κόσμου.

Έρευνες έχουν δείξει ότι η οξειδωτική βλάβη μπορεί να οδηγήσει σε χρόνια φλεγμονή, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε χρόνιες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρκίνων. Τα αντιοξειδωτικά μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία από την οξειδωτική βλάβη.

Το πράσινο τσάι είναι μια εξαιρετική πηγή ισχυρών αντιοξειδωτικών.

Η έρευνα έχει συνδέσει τις ενώσεις του πράσινου τσαγιού με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου, με βάση τις ακόλουθες μελέτες:  

  • Καρκίνος του μαστού: Μια περιεκτική ανασκόπηση των παρατηρητικών μελετών διαπίστωσε ότι οι γυναίκες που έπιναν πράσινο τσάι είχαν περίπου 20-30% χαμηλότερο κίνδυνο ανάπτυξης καρκίνου του μαστού, ενός από τους συνηθέστερους καρκίνους στις γυναίκες.
  • Καρκίνος του προστάτη: Μία μελέτη διαπίστωσε ότι οι άντρες που κατανάλωναν πράσινο τσάι είχαν μικρότερο κίνδυνο πρόωρου καρκίνου του προστάτη
  • Καρκίνος του παχέος εντέρου: Μια ανάλυση 29 μελετών έδειξε ότι όσοι κατανάλωναν πράσινο τσάι ήταν περίπου 42% λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν καρκίνο του παχέος εντέρου.

Πολλές μελέτες παρατήρησης έδειξαν ότι όσοι έπιναν πράσινο τσάι είναι λιγότερο πιθανό να αναπτύξουν διάφορους τύπους καρκίνου, αλλά απαιτείται περισσότερη έρευνα υψηλής ποιότητας για να επιβεβαιωθούν αυτά τα αποτελέσματα.

Για να πάρετε τα περισσότερα οφέλη για την υγεία, αποφύγετε την προσθήκη γάλακτος στο τσάι σας. Μερικές μελέτες δείχνουν ότι μπορεί να μειώσει την αντιοξειδωτική αξία σε ορισμένα τσάγια

 

  1. Το πράσινο τσάι μπορεί να προστατεύσει τον εγκέφαλο από τη γήρανση

Όχι μόνο μπορεί το πράσινο τσάι να βελτιώσει τη λειτουργία του εγκεφάλου βραχυπρόθεσμα, μπορεί επίσης να προστατεύσει τον εγκέφαλό σας καθώς μεγαλώνετε.

Η νόσος του Αλτσχάιμερ είναι μια κοινή νευροεκφυλιστική ασθένεια και η πιο κοινή αιτία της άνοιας σε ηλικιωμένους ενήλικες.

Η νόσος του Parkinson είναι μια άλλη κοινή νευροεκφυλιστική ασθένεια και περιλαμβάνει το θάνατο των νευρώνων που παράγουν ντοπαμίνη στον εγκέφαλο.

Πηγή: https://www.healthline.com/

 

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.