arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 συνήθειες που μας κάνουν να ζούμε περισσότερο


Πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι το προσδόκιμο ζωής καθορίζεται σε μεγάλο βαθμό από τα γονίδια.
5 συνήθειες που μας κάνουν να ζούμε περισσότερο

Wellness

5 συνήθειες που μας κάνουν να ζούμε περισσότερο


5 συνήθειες που μας κάνουν να ζούμε περισσότερο

Ωστόσο, τα γονίδια διαδραματίζουν πολύ μικρότερο ρόλο από ό, τι αρχικά πίστευαν. Αποδεικνύεται ότι οι περιβαλλοντικοί παράγοντες όπως η διατροφή και ο τρόπος ζωής είναι καθοριστικοί.

Εδώ είναι 5 συνήθειες που αποδεικνύεται επιστημονικά πως συνδέονται με μια μακρά ζωή.

  1. Αποφύγετε την υπερκατανάλωση φαγητού

Η σύνδεση μεταξύ της πρόσληψης θερμίδων και της μακροζωίας δημιουργεί σήμερα μεγάλο ενδιαφέρον.

Σύμφωνα με μελέτες, η μείωση της πρόσληψης κανονικών θερμίδων κατά 10-50% μπορεί να αυξήσει τη μέγιστη διάρκεια ζωής.

Μελέτες ανθρώπινων πληθυσμών που είναι γνωστοί για τη μακροζωία τους δείχνουν επίσης τη σύνδεση μεταξύ χαμηλής πρόσληψης θερμίδων, παρατεταμένης διάρκειας ζωής και χαμηλότερης πιθανότητας εμφάνισης ασθενειών.

Επιπλέον, ο περιορισμός των θερμίδων μπορεί να συμβάλει στη μείωση του σωματικού βάρους και του λίπους της κοιλιάς, τα οποία συνδέονται με μικρότερη διάρκεια ζωής.

Από την άλλη, μακροπρόθεσμος περιορισμός των θερμίδων είναι συχνά μη βιώσιμος και μπορεί να περιλαμβάνει αρνητικές παρενέργειες, όπως η αυξημένη πείνα, η χαμηλή θερμοκρασία σώματος και η μειωμένη σεξουαλική κίνηση.

Το εάν ο περιορισμός θερμίδων επιβραδύνει τη γήρανση ή παρατείνει τη διάρκεια ζωής σας δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό.

  1. Να τρώτε περισσότερα καρύδια

Τα καρύδια αποτελούν μια μεγάλη πηγή θρεπτικών στοιχείων.

Είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά και ευεργετικές φυτικές ενώσεις. Επιπλέον, είναι μια μεγάλη πηγή αρκετών βιταμινών και μετάλλων, όπως ο χαλκός, το μαγνήσιο, το κάλιο, το φολικό οξύ, η νιασίνη και οι βιταμίνες Β6 και Ε.

Αρκετές μελέτες δείχνουν ότι τα καρύδια έχουν ευεργετικές επιδράσεις στις καρδιακές παθήσεις, την υψηλή αρτηριακή πίεση, τις φλεγμονές, τον διαβήτη, το μεταβολικό σύνδρομο, τα επίπεδα λίπους στην κοιλιά και ακόμη και κάποιες μορφές καρκίνου.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν τουλάχιστον 3 μερίδες ξηρών καρπών την εβδομάδα είχαν 39% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

  1. Δοκιμάστε κουρκουμά

Ο κουρκουμάς είναι μια εξαιρετική επιλογή απέναντι στη γήρανση. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι αυτό το μπαχαρικό περιέχει μια ισχυρή βιοδραστική ένωση που ονομάζεται κουρκουμίνη.

Λόγω των αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ιδιοτήτων της, η κουρκουμίνη θεωρείται ότι συμβάλλει στη διατήρηση της λειτουργίας του εγκεφάλου, της καρδιάς και των πνευμόνων, καθώς και στην προστασία από καρκίνους και ασθένειες που σχετίζονται με την ηλικία.

Ο κουρκουμάς καταναλώνεται εδώ και χιλιάδες χρόνια κυρίως στην Ινδία και θεωρείται ασφαλές τρόφιμο. Την ίδια ώρα βέβαια, χρειάζονται ακόμη περισσότερες σχετικές μελέτες.

  1. Να τρώτε πολλά υγιεινά φυτικά φαγητά

Η κατανάλωση μιας μεγάλης ποικιλίας φυτικών τροφών, όπως φρούτα, λαχανικά, ξηροί καρποί, σπόροι, δημητριακά ολικής αλέσεως και φασόλια, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης ασθενειών και να προωθήσει τη μακροζωία.

Για παράδειγμα, πολλές μελέτες συνδέουν μια δίαιτα πλούσια σε φυτά με χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου, καθώς και μειωμένο κίνδυνο καρκίνου, μεταβολικού συνδρόμου, καρδιακής νόσου, κατάθλιψης και εγκεφαλικών προβλημάτων.

Αυτά τα θετικά αποτελέσματα αποδίδονται στα θρεπτικά συστατικά των φυτικών τροφών και στα αντιοξειδωτικά, τα οποία περιλαμβάνουν πολυφαινόλες, καροτενοειδή, φολικό οξύ και βιταμίνη C.

Κατά συνέπεια, αρκετές μελέτες συνδέουν τις χορτοφαγικές και vegan δίαιτες, οι οποίες είναι φυσικά υψηλότερες στις φυτικές τροφές, σε 12-15% χαμηλότερο κίνδυνο πρόωρου θανάτου.

Οι ίδιες μελέτες αναφέρουν επίσης πως οι άνθρωποι που ακολουθούν αυτές τις διατροφές έχουν 29-52% χαμηλότερο κίνδυνο θανάτου από καρκίνο ή καρδιακές, νεφρικές ή ορμονικές ασθένειες.

Επιπλέον, ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου και ορισμένων ασθενειών αυξάνεται με τη μεγαλύτερη κατανάλωση κρέατος.

Ωστόσο, άλλες μελέτες αναφέρουν είτε ανύπαρκτες είτε πολύ ασθενέστερες συνδέσεις - με τις αρνητικές συνέπειες που συνδέονται ειδικά με το επεξεργασμένο κρέας.

Συνολικά, η κατανάλωση πολλών φυτικών τροφών είναι πιθανό να ωφελήσει την υγεία και τη μακροζωία.

  1. Να έχετε ενεργή σωματική άσκηση

Δεν πρέπει να αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει την υγεία σας!

Μόλις 15 λεπτά άσκησης ανά ημέρα μπορεί να σας βοηθήσει να επιτύχετε οφέλη, τα οποία θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν επιπλέον 3 χρόνια ζωής.

Επιπλέον, ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου μπορεί να μειωθεί κατά 4% για κάθε επιπλέον 15 λεπτά καθημερινής σωματικής δραστηριότητας.

Αν και η μακροζωία σας φαίνεται κάτι που δεν μπορείτε να ελέγξετε, υπάρχουν διάφορες συνήθειες που θα βελτιώσουν την υγεία σας και θα σας οδηγήσουν σε αυτήν!

Πηγή: www.healthline.com

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.