arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Δε σταματάτε να πεινάτε; 4 πιθανές αιτίες!


Η πείνα είναι η φυσική ένδειξη του σώματός σας ότι χρειάζεται περισσότερη τροφή.
Δε σταματάτε να πεινάτε; 4 πιθανές αιτίες!

Wellness

Δε σταματάτε να πεινάτε; 4 πιθανές αιτίες!


Δε σταματάτε να πεινάτε; 4 πιθανές αιτίες!

Δείτε 4 πιθανές αιτίες που προκαλούν διαρκή πείνα σας.

 

  1. Η διατροφή σας δεν έχει φυτικές ίνες

Εάν η διατροφή σας δεν έχει φυτικές ίνες, μπορεί να αισθάνεστε συχνά πεινασμένοι.

Η κατανάλωση πολλών τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθά στη διατήρηση της πείνας υπό έλεγχο. Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες επιβραδύνουν το ποσοστό εκκένωσης του στομάχου σας και χρειάζονται περισσότερο χρόνο για την πέψη συγκριτικά με τα τρόφιμα που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι υπάρχουν διαφορετικοί τύποι ινών και μερικοί είναι καλύτεροι από άλλους για να σας κρατήσουν γεμάτους. Αρκετές μελέτες διαπίστωσαν ότι οι διαλυτές ίνες ή οι ίνες που διαλύονται στο νερό προκαλούν μεγαλύτερο αίσθημα πληρότητας από τις αδιάλυτες ίνες.

Πολλές διαφορετικές τροφές, όπως το πλιγούρι βρώμης, οι λιναρόσποροι, οι γλυκοπατάτες, τα πορτοκάλια και τα λαχανάκια Βρυξελλών, είναι εξαιρετικές πηγές διαλυτών ινών.

Η δίαιτα με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες βοηθά στη μείωση της πείνας ενώ ταυτόχρονα σχετίζεται με πολλά άλλα οφέλη για την υγεία, όπως μειωμένο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και παχυσαρκίας.

Για να διασφαλίσετε ότι παίρνετε αρκετές φυτικές ίνες, επιλέξτε μια διατροφή πλούσια σε ολόκληρα, φυτικά τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, σπόρους, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως.

 

  1. Αποσπάτε η προσοχή σας ενώ τρώτε

Εάν ζείτε έναν πολυάσχολο τρόπο ζωής, μπορεί να τρώτε συχνά ενώ σας αποσπούν την προσοχή.

Αν και μπορεί να σας εξοικονομήσει χρόνο, αυτή η κατανάλωση μπορεί να είναι επιζήμια για την υγεία σας. Συνδέεται με μεγαλύτερη όρεξη, αυξημένη πρόσληψη θερμίδων και αύξηση βάρους.

Ο πρωταρχικός λόγος για αυτό είναι επειδή με αυτόν τον τρόπο μειώνεται η επίγνωσή σας για το πόσο καταναλώνετε.

Για να αποφύγετε την απόσπαση της κατανάλωσης, μπορείτε να δοκιμάσετενα ελαχιστοποιήσετε τον χρόνο που βρίσκεστε μπροστά στην οθόνη και να σιγήσετε τις ηλεκτρονικές σας συσκευές. Αυτό θα σας επιτρέψει να καθίσετε και να δοκιμάσετε το φαγητό σας, βοηθώντας σας να αναγνωρίσετε καλύτερα τα σήματα πληρότητας του σώματός σας.

 

  1. Πίνετε τις θερμίδες σας

Τα υγρά και στερεά τρόφιμα επηρεάζουν την όρεξή σας με διαφορετικούς τρόπους.

Εάν καταναλώνετε πολλά υγρά τρόφιμα, όπως smoothies και σούπες, μπορεί να είστε πιο πεινασμένοι συχνότερα από ό, τι θα κάνατε εάν τρώγατε πιο στερεά τρόφιμα.

Ένας σημαντικός λόγος για αυτό είναι ότι τα υγρά περνούν από το στομάχι σας πιο γρήγορα από ό, τι τα στερεά τρόφιμα.

Επιπλέον, ορισμένες μελέτες δείχνουν ότι τα υγρά τρόφιμα δεν έχουν τόσο μεγάλη επίδραση στην καταστολή των ορμονών που προάγουν την πείνα, σε σύγκριση με τα στερεά τρόφιμα.

Η κατανάλωση υγρών τροφών τείνει επίσης να παίρνει λιγότερο χρόνο από την κατανάλωση στερεών τροφών. Αυτό μπορεί να σας οδηγήσει να θέλετε να φάτε περισσότερο, μόνο και μόνο επειδή ο εγκέφαλός σας δεν είχε αρκετό χρόνο για να επεξεργαστεί σήματα πληρότητας.

Σε μια μελέτη, οι άνθρωποι που κατανάλωναν ένα υγρό σνακ ανέφεραν λιγότερη πληρότητα και περισσότερα αισθήματα πείνας από εκείνους που κατανάλωναν ένα στερεό σνακ. Επίσης, κατανάλωναν 400 περισσότερες θερμίδες όλη την ημέρα σε σύγκριση με την ομάδα στερεών σνακ.

 

  1. Είστε υπερβολικά αγχωμένοι

Το υπερβολικό άγχος είναι γνωστό ότι αυξάνει την όρεξη.

Αυτό οφείλεται κυρίως στις επιδράσεις του στα αυξανόμενα επίπεδα κορτιζόλης, μιας ορμόνης που έχει αποδειχθεί ότι προάγει την πείνα και την επιθυμία για τροφή. Για αυτόν τον λόγο, μπορεί να διαπιστώσετε ότι είστε πάντα πεινασμένοι εάν αντιμετωπίζετε άγχος.

Σε μια μελέτη, 59 γυναίκες που εκτέθηκαν σε στρες κατανάλωναν περισσότερες θερμίδες όλη την ημέρα και έτρωγαν σημαντικά πιο γλυκά τρόφιμα από τις γυναίκες που δεν είχαν στρες.

Μια άλλη μελέτη συνέκρινε τις διατροφικές συνήθειες 350 νέων κοριτσιών. Εκείνες με υψηλότερα επίπεδα στρες είχαν περισσότερες πιθανότητες να υπερκαταναλώσουν φαγητό συγκριτικά με εκείνες που είχαν χαμηλότερα επίπεδα στρες. Τα αγχωμένα κορίτσια ανέφεραν επίσης υψηλότερη πρόσληψη ανθυγιεινών σνακ όπως πατατάκια και μπισκότα.

Πολλές στρατηγικές μπορούν να σας βοηθήσουν να μειώσετε τα επίπεδα άγχους σας. Ορισμένες επιλογές περιλαμβάνουν άσκηση και βαθιά αναπνοή.

 

Συνοπτικά

Η υπερβολική πείνα είναι ένα σημάδι ότι το σώμα σας χρειάζεται περισσότερη τροφή.

Είναι συχνά αποτέλεσμα μη ισορροπημένων ορμονών πείνας, οι οποίες μπορεί να εμφανιστούν για διάφορους λόγους, όπως η ανεπαρκής διατροφή και ορισμένες συνήθειες του τρόπου ζωής.

Μπορεί να αισθάνεστε συχνά πεινασμένοι εάν η διατροφή σας δεν έχει πρωτεΐνες, φυτικές ίνες ή λίπος, τα οποία προάγουν την πληρότητα και μειώνουν την όρεξη. Η υπερβολική πείνα είναι επίσης ένδειξη ανεπαρκούς ύπνου και χρόνιου στρες.

Επιπλέον, ορισμένα φάρμακα και ασθένειες είναι γνωστό ότι προκαλούν συχνή πείνα.

Εάν αισθάνεστε συχνά πεινασμένοι, μπορεί να είναι ωφέλιμο να αξιολογήσετε τη διατροφή και τον τρόπο ζωής σας.

Η πείνα σας θα μπορούσε επίσης να είναι ένα σημάδι ότι δεν τρώτε αρκετά, το οποίο μπορεί να επιλυθεί με την απλή αύξηση της πρόσληψης τροφής.

Σε περίπτωση που τρώτε πολύ γρήγορα ή αποσπάται η προσοχή σας κατά τη διάρκεια των γευμάτων, μπορείτε επίσης να εξασκήσετε προσεκτική διατροφή, η οποία στοχεύει στην ελαχιστοποίηση των περισπασμών, στην αύξηση της εστίασης στο φαγητό και στην επιβράδυνση του μασήματος.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.