arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

4 Φυσικά υποκατάστατα της ζάχαρης


Η προστιθέμενη ζάχαρη είναι ένα από τα πιο αμφιλεγόμενα συστατικά στη σύγχρονη διατροφή.
4 Φυσικά υποκατάστατα της ζάχαρης

Wellness

4 Φυσικά υποκατάστατα της ζάχαρης


4 Φυσικά υποκατάστατα της ζάχαρης

Έχει συσχετιστεί με πολλές σοβαρές ασθένειες, όπως η παχυσαρκία, οι καρδιακές παθήσεις, ο διαβήτης και ο καρκίνος.

Μέρος του προβλήματος είναι ότι οι περισσότεροι άνθρωποι καταναλώνουν υπερβολική ζάχαρη χωρίς να το γνωρίζουν.

Ευτυχώς, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να γλυκάνετε τα τρόφιμα χωρίς να προσθέτετε ζάχαρη.

Αυτό το άρθρο εξετάζει 4 υγιεινές εναλλακτικές λύσεις που υποστηρίζονται από επιστημονική έρευνα.

 

Γιατί η κατανάλωση υπερβολικής ζάχαρης είναι κακή για εσάς

Τα στοιχεία δείχνουν ότι όσοι ακολουθούν δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν παχυσαρκία.

Η ζάχαρη μπορεί να επηρεάσει τις ορμόνες στο σώμα σας που ρυθμίζουν την πείνα και τον κορεσμό, οδηγώντας σε αυξημένη πρόσληψη θερμίδων και αύξηση βάρους.

Η υπερβολική κατανάλωση σακχάρου μπορεί επίσης να βλάψει το μεταβολισμό σας, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη αποθήκευση ινσουλίνης και λίπους.

Η υψηλή πρόσληψη ζάχαρης σχετίζεται με κακή στοματική υγεία και μερικές από τις πιο θανατηφόρες ασθένειες, όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και καρκίνο.

Εκτός από την πρόκληση προβλημάτων υγείας, η ζάχαρη είναι εθιστική. Προκαλεί την απελευθέρωση της ντοπαμίνης στο κέντρο ανταμοιβής του εγκεφάλου, η οποία είναι η ίδια απόκριση που ενεργοποιείται από εθιστικά φάρμακα.

Αυτό οδηγεί σε λιγούρες και μπορεί να οδηγήσει σε υπερκατανάλωση τροφής, ειδικά σε άτομα με άγχος.

Εξετάστε τις παρακάτω εναλλακτικές λύσεις για να ικανοποιήσετε τη λιγούρα σας για κάτι γλυκό.

 

  1. Στέβια

Η στέβια είναι ένα φυσικό γλυκαντικό που εξάγεται από τα φύλλα ενός θάμνου της Νότιας Αμερικής που είναι επιστημονικά γνωστό ως Stevia rebaudiana.

Αυτό το φυτικό γλυκαντικό μπορεί να εξαχθεί από μία από τις δύο ενώσεις - το stevioside και το rebaudioside A. Κάθε ένα περιέχει μηδενικές θερμίδες, μπορεί να είναι έως και 350 φορές πιο γλυκό από τη ζάχαρη και μπορεί να έχει ελαφρώς διαφορετική γεύση από τη ζάχαρη.

Τα φύλλα του Stevia rebaudiana είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά και φυτοχημικά, επομένως δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι το γλυκαντικό συνδέεται με ορισμένα οφέλη για την υγεία.

Το Stevioside, μια γλυκιά ένωση στη στέβια, έχει αποδειχθεί ότι μειώνει την αρτηριακή πίεση, το σάκχαρο στο αίμα και τα επίπεδα ινσουλίνης.

Ενώ η στέβια θεωρείται γενικά ασφαλής, απαιτείται πιο πρόσφατη έρευνα για να καθοριστεί εάν το φυσικό γλυκαντικό έχει σταθερά οφέλη για την ανθρώπινη υγεία.

 

Φυσικά γλυκαντικά

Πολλά φυσικά γλυκαντικά χρησιμοποιούνται συχνά από άτομα που αποφεύγουν τη ζάχαρη. Αυτά περιλαμβάνουν ζάχαρη καρύδας, μέλι, σιρόπι σφενδάμου και μελάσα.

Αυτές οι εναλλακτικές λύσεις φυσικού σακχάρου μπορεί να περιέχουν λίγα περισσότερα θρεπτικά συστατικά από την κανονική ζάχαρη, αλλά το σώμα σας εξακολουθεί να τα μεταβολίζει με τον ίδιο τρόπο.

 

  1. Ζάχαρη καρύδας

Η ζάχαρη καρύδας εξάγεται από το χυμό του φοίνικα.

Περιέχει μερικά θρεπτικά συστατικά, όπως σίδηρο, ψευδάργυρο, ασβέστιο και κάλιο, καθώς και αντιοξειδωτικά.

Παρ 'όλα αυτά, η ζάχαρη καρύδας εξακολουθεί να είναι πολύ υψηλή σε θερμίδες και περιέχει τον ίδιο αριθμό θερμίδων ανά μερίδα με την κανονική ζάχαρη.

Είναι επίσης πολύ υψηλή σε φρουκτόζη, που είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο η κανονική ζάχαρη είναι τόσο ανθυγιεινή.

Στο τέλος της ημέρας, η ζάχαρη καρύδας μοιάζει πολύ με την κανονική ζάχαρη και πρέπει να χρησιμοποιείται με φειδώ.

 

  1. Μέλι

Το μέλι είναι ένα παχύ, χρυσό υγρό που παράγεται από τις μέλισσες.

Περιέχει ίχνη βιταμινών και ανόργανων συστατικών, καθώς και αφθονία ευεργετικών αντιοξειδωτικών.

Τα φαινολικά οξέα και τα φλαβονοειδή στο μέλι είναι υπεύθυνα για την αντιοξειδωτική του δράση, η οποία μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη του διαβήτη, της φλεγμονής, των καρδιακών παθήσεων και του καρκίνου.

Πολλές μελέτες κατά τη διάρκεια των ετών έχουν προσπαθήσει να αποδείξουν σαφείς συνδέσεις μεταξύ του μελιού και της απώλειας βάρους, των μειωμένων επιπέδων γλυκόζης και της μειωμένης υπεργλυκαιμίας.

Ωστόσο, απαιτούνται μεγαλύτερες μελέτες και πιο πρόσφατη έρευνα για να καθοριστούν σαφή αποτελέσματα.

Ενώ το μέλι έχει πολλά υποσχόμενα οφέλη για την υγεία, περιέχει φρουκτόζη, η οποία μπορεί να συμβάλει σε πολλά προβλήματα υγείας.

 

  1. Σιρόπι σφενδάμου

Το σιρόπι σφενδάμου είναι ένα παχύ, ζαχαρούχο υγρό που παρασκευάζεται μαγειρεύοντας το χυμό του σφενδάμου.

Περιέχει μια αξιοπρεπή ποσότητα μετάλλων, όπως ασβέστιο, κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και μαγγάνιο.

Περιέχει επίσης περισσότερα αντιοξειδωτικά από το μέλι.

Οι ολιγοσακχαρίτες - ένας τύπος υδατανθράκων που σχηματίζεται από αρκετά απλά σάκχαρα - σε σιρόπι σφενδάμου είναι πιθανό να ευθύνεται για τις χαμηλότερες συγκεντρώσεις γλυκόζης στο πλάσμα.

Οι ολιγοσακχαρίτες έχουν επίσης αναφερθεί ότι είναι αποτελεσματικοί κατά του διαβήτη τύπου 1.

Παρά τα ωφέλιμα θρεπτικά συστατικά και τα αντιοξειδωτικά, το σιρόπι σφενδάμου εξακολουθεί να έχει πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη. Έχει ελαφρώς χαμηλότερο γλυκαιμικό δείκτη από την κανονική ζάχαρη, οπότε μπορεί να μην αυξήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα τόσο γρήγορα. Ωστόσο, θα τα αυξήσει.

Όπως και η ζάχαρη καρύδας και το μέλι, το σιρόπι σφενδάμου είναι μια ελαφρώς καλύτερη επιλογή από την κανονική ζάχαρη, αλλά θα πρέπει να καταναλώνεται με μέτρο.

 

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.