arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

5 από τα πιο υγιεινά πράσινα λαχανικά


Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά αποτελούν σημαντικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής.
5 από τα πιο υγιεινά πράσινα λαχανικά

Wellness

5 από τα πιο υγιεινά πράσινα λαχανικά


5 από τα πιο υγιεινά πράσινα λαχανικά

Τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά αποτελούν σημαντικό μέρος μιας υγιεινής διατροφής. Είναι γεμάτα με βιταμίνες, μέταλλα και φυτικές ίνες, αλλά την ίδια στιγμή είναι και χαμηλά σε θερμίδες.

Μια διατροφή πλούσια σε φυλλώδη λαχανικά μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία, συμπεριλαμβανομένου του μειωμένου κινδύνου παχυσαρκίας, καρδιακών παθήσεων, υψηλής αρτηριακής πίεσης και ψυχικής κατάπτωσης.

Εδώ είναι 5 από τα πιο υγιεινά πράσινα λαχανικά που συμπεριλαμβάνονται στη διατροφή σας.

 

  1. Kale

Το Kale θεωρείται ένα από τα πιο θρεπτικά λαχανικά στον πλανήτη λόγω των πολλών βιταμινών, ανόργανων συστατικών και αντιοξειδωτικών.

Για παράδειγμα, ένα φλιτζάνι (67 γραμμάρια) ακατέργαστων καρπών περιέχει το 684% της ημερήσιας δόσης βιταμίνης Κ, 206% της βιταμίνης Α και 134% της βιταμίνης C.

Περιέχει επίσης αντιοξειδωτικά όπως η λουτεΐνη και το β-καροτένιο, τα οποία μειώνουν τον κίνδυνο ασθενειών που προκαλούνται από το οξειδωτικό στρες.

Για να επωφεληθείτε περισσότερο από όλα αυτά που έχει να προσφέρει, είναι καλύτερα να το καταναλώνεται ωμό αφού το μαγείρεμα μπορεί να μειώσει το θρεπτικό προφίλ του.

 

  1. Σπανάκι

Το σπανάκι είναι ένα δημοφιλές φυλλώδες πράσινο λαχανικό και είναι εύκολα ενσωματωμένο σε μια ποικιλία πιάτων, όπως σούπες, σάλτσες, smoothies και σαλάτες.

Το θρεπτικό του προφίλ είναι εντυπωσιακό με ένα κύπελλο (30 γραμμάρια) ακατέργαστου σπανακιού που παρέχει το 181% της βιταμίνης Κ, το 56% της βιταμίνης Α και το 13% του βιταμίνης Β για το μαγγάνιο.

Έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε φυλλικό οξύ, το οποίο παίζει καθοριστικό ρόλο στην παραγωγή ερυθρών αιμοσφαιρίων.

 

  1. Λάχανο

Το λάχανο μπορείτε να το βρείτε σε πράσινο, λευκό και μωβ χρώμα.

Ανήκει στην οικογένεια Brassica, μαζί με λαχανάκια Βρυξελλών και το μπρόκολο.

Τα λαχανικά σε αυτή την οικογένεια φυτών περιέχουν γλυκοσινολάτες, που τους δίνουν μια πικρή γεύση.

Ένα πλεονέκτημα του λάχανου είναι ότι μπορεί να ζυμωθεί και να μετατραπεί σε ξινολάχανο, το οποίο προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία, όπως η βελτίωση της πέψης και η υποστήριξη του ανοσοποιητικού σας συστήματος. Μπορεί ακόμη και να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

 

  1. Σέσκουλα

Το σέσκουλο έχει σκούρα πράσινα φύλλα με ένα παχύ στέλεχος που είναι κόκκινο, λευκό, κίτρινο ή πράσινο. Χρησιμοποιείται συχνά στη μεσογειακή κουζίνα και ανήκει στην ίδια οικογένεια με τα τεύτλα και το σπανάκι.

Έχει γήινη γεύση και είναι πλούσιο σε μεταλλικά στοιχεία και βιταμίνες, όπως το κάλιο, το μαγγάνιο και οι βιταμίνες Α, C και Κ.

Το σέσκουλο περιέχει επίσης ένα μοναδικό φλαβονοειδές που ονομάζεται συριγγικό οξύ - μια ένωση που μπορεί να είναι ευεργετική για τη μείωση του επιπέδου του σακχάρου στο αίμα.

  1. Ρόκα

Η ρόκα είναι ένα φυλλώδες πράσινο από την οικογένεια Brassicaceae. Έχει μια ελαφρώς πικρή γεύση και μικρά φύλλα που μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν σε σαλάτες ή να χρησιμοποιηθούν ως γαρνιτούρα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε καλλυντικά και ιατρικά είδη.

Όπως και άλλα φυλλώδη χόρτα, είναι γεμάτη με θρεπτικά συστατικά όπως καροτενοειδή προ βιταμίνης Α και βιταμίνες Β9 και Κ.

Είναι επίσης μια από τις καλύτερες πηγές διατροφικών νιτρικών αλάτων, μια ένωση που μετατρέπεται σε νιτρικό οξείδιο στο σώμα σας.

Παρόλο που υπάρχει συζήτηση για τα οφέλη των νιτρικών, μερικές μελέτες έχουν διαπιστώσει ότι μπορεί να συμβάλουν στην αύξηση της ροής του αίματος και στη μείωση της αρτηριακής πίεσης με τη διεύρυνση των αιμοφόρων αγγείων.

 

Συνοπτικά

Τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά είναι γεμάτα με σημαντικά και ισχυρά θρεπτικά συστατικά που είναι κρίσιμα για την καλή υγεία.

Ευτυχώς, πολλά πράσινα φύλλα μπορούν να βρεθούν όλο το χρόνο και μπορούν εύκολα να ενσωματωθούν στα γεύματά σας με ποικίλους τρόπους.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.