arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

4 Υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να αυξήσουν τη διάθεσή σας


Είναι δύσκολο να προσδιορίσετε με ακρίβεια εάν το φαγητό μπορεί να αυξήσει τη διάθεσή σας.
4 Υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να αυξήσουν τη διάθεσή σας

Wellness

4 Υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να αυξήσουν τη διάθεσή σας


4 Υγιεινά τρόφιμα που μπορούν να αυξήσουν τη διάθεσή σας

Παρ 'όλα αυτά, ορισμένα τρόφιμα έχουν αποδειχθεί ότι βελτιώνουν τη συνολική υγεία του εγκεφάλου και ορισμένους τύπους διαταραχών της διάθεσης.

Εδώ είναι 4 υγιεινά τρόφιμα που μπορεί να ενισχύσουν τη διάθεσή σας.

 

  1. Μούρα

Η κατανάλωση περισσότερων φρούτων και λαχανικών συνδέεται με χαμηλότερα ποσοστά κατάθλιψης.

Αν και ο μηχανισμός δεν είναι σαφής, μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση της φλεγμονής που σχετίζεται με την κατάθλιψη και άλλες διαταραχές της διάθεσης.

Τα μούρα περιέχουν ένα ευρύ φάσμα αντιοξειδωτικών και φαινολικών ενώσεων, που παίζουν βασικό ρόλο στην καταπολέμηση του οξειδωτικού στρες - μια ανισορροπία επιβλαβών ενώσεων στο σώμα σας.

Έχουν ιδιαίτερα υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες, μια χρωστική ουσία που δίνει σε ορισμένα μούρα το μωβ-μπλε χρώμα τους. Μία μελέτη συνέδεσε μια διατροφή πλούσια σε ανθοκυανίνες με 39% χαμηλότερο κίνδυνο συμπτωμάτων κατάθλιψης.

Εάν δεν μπορείτε να τα βρείτε φρέσκα, δοκιμάστε να αγοράσετε κατεψυγμένα μούρα - τα οποία είναι κατεψυγμένα στην μέγιστη ωριμότητα τους για να διατηρήσετε τη μέγιστη ποσότητα αντιοξειδωτικών.

 

  1. Ξηροί καρποί και σπόροι

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές πρωτεΐνες, υγιεινά λίπη και φυτικές ίνες.

Επιπλέον, παρέχουν τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ υπεύθυνο για την παραγωγή σεροτονίνης που ενισχύει τη διάθεση. Τα αμύγδαλα, τα κάσιους, τα φιστίκια και τα καρύδια, καθώς και οι κολοκυθόσποροι, το σουσάμι και οι ηλιόσποροι, είναι εξαιρετικές πηγές.

Επιπλέον, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι είναι ένα σπουδαίο συστατικό της Μεσογειακής διατροφής, που μπορεί να υποστηρίξει έναν υγιή εγκέφαλο. Κάθε μία από αυτές τις δίαιτες προωθεί φρέσκα, ολόκληρα τρόφιμα και περιορίζει την πρόσληψη επεξεργασμένων προϊόντων.

Επιπλέον, μια 10ετής μελέτη σε 15.980 άτομα συνέδεσε τη μέτρια πρόσληψη ξηρών καρπών με 23% χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης.

Τέλος, ορισμένοι ξηροί καρποί και σπόροι, όπως καρύδια Βραζιλίας, αμύγδαλα και κουκουνάρι, αποτελούν καλές πηγές ψευδάργυρου και σεληνίου. Η ανεπάρκεια σε αυτά τα μέταλλα, τα οποία είναι σημαντικά για τη λειτουργία του εγκεφάλου, σχετίζεται με υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης - αν και απαιτείται περισσότερη έρευνα.

 

  1. Καφές

Ο καφές είναι το πιο δημοφιλές ποτό στον κόσμο και μπορεί να κάνει τον κόσμο λίγο πιο ευτυχισμένο.

Η καφεΐνη στον καφέ εμποδίζει μια φυσική ένωση που ονομάζεται αδενοσίνη να προσκολληθεί στους υποδοχείς του εγκεφάλου που προάγουν την κούραση, αυξάνοντας έτσι την εγρήγορση και την προσοχή.

Επιπλέον, αυξάνει την απελευθέρωση νευροδιαβιβαστών που ενισχύουν τη διάθεση, όπως η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη.

 

  1. Φασόλια και φακές

Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και φυτικές πρωτεΐνες, τα φασόλια και οι φακές είναι γεμάτα με θρεπτικά συστατικά.

Είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμινών Β, οι οποίες συμβάλλουν στη βελτίωση της διάθεσης αυξάνοντας τα επίπεδα των νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη, η νορεπινεφρίνη και το γ-αμινοβουτυρικό οξύ (GABA), τα οποία είναι σημαντικά για τη ρύθμιση της διάθεσης.

Επιπλέον, οι βιταμίνες Β παίζουν βασικό ρόλο στη σηματοδότηση των νεύρων, η οποία επιτρέπει τη σωστή επικοινωνία μεταξύ των νευρικών κυττάρων. Τα χαμηλά επίπεδα αυτών των βιταμινών, ειδικά του Β12 και του φυλλικού οξέος, έχουν συνδεθεί με διαταραχές της διάθεσης, όπως η κατάθλιψη. Τέλος, είναι μια καλή πηγή ψευδαργύρου, μαγνησίου, σεληνίου και σιδήρου.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.