arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

4 Τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονή


Η φλεγμονή μπορεί να είναι καλή ή κακή ανάλογα με την κατάσταση.
4 Τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονή

Wellness

4 Τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονή


4 Τρόφιμα που προκαλούν φλεγμονή

Από τη μία πλευρά, είναι ο φυσικός τρόπος προστασίας του σώματός σας όταν είστε τραυματισμένοι ή άρρωστοι.

Μπορεί να βοηθήσει το σώμα σας να αμυνθεί από την ασθένεια και να τονώσει τη θεραπεία.

Από την άλλη πλευρά, η χρόνια, παρατεταμένη φλεγμονή συνδέεται με αυξημένο κίνδυνο ασθενειών όπως ο διαβήτης, οι καρδιακές παθήσεις και η παχυσαρκία.

Είναι ενδιαφέρον ότι οι τροφές που τρώτε μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά τη φλεγμονή στο σώμα σας.

Ακολουθούν 4 τρόφιμα που μπορούν να προκαλέσουν φλεγμονή.

 

  1. Ζάχαρη και σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης

Η επιτραπέζια ζάχαρη (σακχαρόζη) και το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης (HFCS) είναι οι δύο κύριοι τύποι προστιθέμενης ζάχαρης στη δυτική διατροφή.

Η ζάχαρη είναι 50% γλυκόζη και 50% φρουκτόζη, ενώ το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής φρουκτόζης είναι περίπου 45% γλυκόζη και 55% φρουκτόζη.

Ένας από τους λόγους που τα πρόσθετα σάκχαρα είναι επιβλαβή είναι ότι μπορούν να αυξήσουν τη φλεγμονή, η οποία μπορεί να οδηγήσει σε ασθένειες.

Η ζάχαρη μπορεί επίσης να είναι επιβλαβής επειδή παρέχει υπερβολικές ποσότητες φρουκτόζης.

Ενώ οι μικρές ποσότητες φρουκτόζης σε φρούτα και λαχανικά είναι καλές, η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων από πρόσθετα σάκχαρα είναι κακή ιδέα.

Η κατανάλωση πολλής φρουκτόζης έχει συνδεθεί με την παχυσαρκία, την αντίσταση στην ινσουλίνη, τον διαβήτη, τη λιπώδη ηπατική νόσο, τον καρκίνο και τη χρόνια νεφρική νόσο.

Επίσης, οι ερευνητές σημείωσαν ότι η φρουκτόζη προκαλεί φλεγμονή στα ενδοθηλιακά κύτταρα που ευθυγραμμίζουν τα αιμοφόρα αγγεία σας, κάτι που αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη είναι τα ζαχαρωτά, η σοκολάτα, τα ταναψυκτικά, α κέικ, τα μπισκότα, τα ντόνατς, τα αρτοσκευάσματα και ορισμένα δημητριακά.

 

  1. Τεχνητά trans λιπαρά

Τα τεχνητά trans λιπαρά είναι πιθανότατα τα πιο ανθυγιεινά λίπη που μπορείτε να φάτε.

Δημιουργούνται με την προσθήκη υδρογόνου σε ακόρεστα λίπη, τα οποία είναι υγρά, για να τους δώσουν τη σταθερότητα ενός πιο στερεού λίπους.

Στις ετικέτες συστατικών, τα trans λιπαρά αναφέρονται συχνά ως μερικώς υδρογονωμένα έλαια.

Οι περισσότερες μαργαρίνες περιέχουν trans-λιπαρά και συχνά προστίθενται σε επεξεργασμένα τρόφιμα για να παρατείνουν τη διάρκεια ζωής τους.

Σε αντίθεση με τα φυσικά λιπαρά που βρίσκονται στα γαλακτοκομικά και στο κρέας, τα τεχνητά τρανς λιπαρά έχουν αποδειχθεί ότι προκαλούν φλεγμονή και αυξάνουν τον κίνδυνο εμφάνισης ασθένειας.

Εκτός από τη μείωση της HDL (καλής) χοληστερόλης, τα trans λιπαρά μπορεί να επηρεάσουν τη λειτουργία των ενδοθηλιακών κυττάρων που ευθυγραμμίζουν τις αρτηρίες σας, κάτι που αποτελεί παράγοντα κινδύνου για καρδιακές παθήσεις.

Η κατανάλωση τεχνητών trans λιπών συνδέεται με υψηλά επίπεδα φλεγμονωδών δεικτών, όπως η C-αντιδρώσα πρωτεΐνη (CRP).

Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά είναι οι τηγανητές πατάτες και άλλα τηγανητά φαστ φουντ, ορισμένες ποικιλίες ποπ κορν μικροκυμάτων, ορισμένες μαργαρίνες και λιπαντικά λαχανικών, συσκευασμένα κέικ και μπισκότα, μερικά γλυκά και όλα τα μεταποιημένα τρόφιμα που αναγράφουν εν μέρει υδρογονωμένο φυτικό λάδι στην ετικέτα.

 

  1. Υπερβολικό αλκοόλ

Η μέτρια κατανάλωση αλκοόλ έχει αποδειχθεί ότι παρέχει ορισμένα οφέλη για την υγεία.

Ωστόσο, υψηλότερες ποσότητες μπορεί να οδηγήσουν σε σοβαρά προβλήματα.

Άτομα που πίνουν έντονα μπορεί να αναπτύξουν προβλήματα με τις βακτηριακές τοξίνες που μετακινούνται έξω από το παχύ έντερο και στο σώμα. Αυτή η κατάσταση - συχνά αποκαλούμενη "διαρροή εντέρου" - μπορεί να οδηγήσει σε εκτεταμένη φλεγμονή που οδηγεί σε βλάβη οργάνων.

Για την αποφυγή προβλημάτων υγείας που σχετίζονται με το αλκοόλ, η πρόσληψη πρέπει να περιορίζεται σε δύο στάνταρ ποτά την ημέρα για τους άνδρες και ένα για τις γυναίκες.

 

  1. Μεταποιημένο κρέας

Η κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος σχετίζεται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιακών παθήσεων, διαβήτη και καρκίνου του στομάχου και του παχέος εντέρου.

Οι συνήθεις τύποι επεξεργασμένου κρέατος περιλαμβάνουν λουκάνικο, μπέικον, ζαμπόν, καπνιστό κρέας και βόειο κρέας.

Το μεταποιημένο κρέας περιέχει πιο προηγμένα τελικά προϊόντα γλυκοζυλίωσης (AGEs) από τα περισσότερα άλλα κρέατα.

Τα AGE σχηματίζονται με το μαγείρεμα κρεάτων και ορισμένων άλλων τροφίμων σε υψηλές θερμοκρασίες. Είναι γνωστό ότι προκαλούν φλεγμονή.

Από όλες τις ασθένειες που συνδέονται με την κατανάλωση επεξεργασμένου κρέατος, η σχέση του με τον καρκίνο του παχέος εντέρου είναι η ισχυρότερη.

Αν και πολλοί παράγοντες συμβάλλουν στον καρκίνο του παχέος εντέρου, ένας μηχανισμός πιστεύεται ότι είναι η φλεγμονώδης απόκριση των κυττάρων του παχέος εντέρου στο μεταποιημένο κρέας.

 

Συνοπτικά

Η φλεγμονή μπορεί να συμβεί ως απάντηση σε πολλούς παράγοντες, μερικοί από τους οποίους είναι δύσκολο να αποφευχθούν, συμπεριλαμβανομένης της ρύπανσης, του τραυματισμού ή της ασθένειας.

Ωστόσο, έχετε πολύ μεγαλύτερο έλεγχο σε παράγοντες όπως η διατροφή σας.

Για να παραμείνετε όσο το δυνατόν πιο υγιείς, διατηρήστε τη φλεγμονή ελαχιστοποιώντας την κατανάλωση τροφών που την προκαλούν και τρώγοντας αντιφλεγμονώδη τρόφιμα.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.