arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

4 διατροφικές συμβουλές για τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα


Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται την επείγουσα ανάγκη να μειώσουν το αντίκτυπό τους στη γη εξαιτίας των καταστροφικών συνεπειών της κλιματικής αλλαγής και της εξόρυξης πόρων. 
4 διατροφικές συμβουλές για τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα

Wellness

4 διατροφικές συμβουλές για τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα


4 διατροφικές συμβουλές για τη μείωση του αποτυπώματος του άνθρακα

Μια στρατηγική είναι να μειώσετε το αποτύπωμα άνθρακα, το οποίο είναι ένα μέτρο των συνολικών σας εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, όχι μόνο από την οδήγηση οχημάτων ή τη χρήση ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά και από τις επιλογές τρόπου ζωής, όπως τα ρούχα που φοράτε και τα τρόφιμα που τρώτε.

Αν και υπάρχουν πολλοί τρόποι για να ελαχιστοποιήσετε το αποτύπωμα του άνθρακα, κάνοντας αυτές τις διατροφικές αλλαγές είναι ένα καλό μέρος για να ξεκινήσετε.

Στην πραγματικότητα, ορισμένες έρευνες δείχνουν ότι η μετατόπιση της δυτικής διατροφής σε πιο βιώσιμα πρότυπα θα μπορούσε να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 70% και τη χρήση νερού κατά 50%.

Εδώ είναι 4 απλοί τρόποι για το ελαχιστοποιήσετε:

  1. Σταματήστε τη σπατάλη τροφής

Τα απόβλητα τροφίμων συμβάλλουν σημαντικά στις εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα τρόφιμα που απορρίπτονται αποσυντίθενται σε χώρους υγειονομικής ταφής και εκπέμπουν μεθάνιο, ένα ιδιαίτερα ισχυρό αέριο θερμοκηπίου.

Σε μια περίοδο 100 ετών, το μεθάνιο εκτιμάται ότι έχει 34 φορές μεγαλύτερη επίπτωση ως διοξείδιο του άνθρακα για την υπερθέρμανση του πλανήτη.

Σήμερα εκτιμάται ότι κάθε άτομο στον πλανήτη σπαταλάει ένα τεράστιο ποσό (194-389 κιλά) τροφής ετησίως, κατά μέσο όρο.

Η μείωση των απορριμμάτων τροφίμων είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα. Προγραμματίζοντας τα γεύματα εγκαίρως, εξοικονομώντας υπολείμματα και αγοράζοντας μόνο ό, τι χρειάζεστε, ενισχύετε πολύ την εξοικονόμηση τροφίμων.

  1. Βγάλτε το πλαστικό

Η χρήση λιγότερου πλαστικού είναι ένα σημαντικό μέρος της μετάβασης σε έναν φιλικό προς το περιβάλλον τρόπο ζωής.

Τα πλαστικά περιτυλίγματα, οι πλαστικές σακούλες και τα πλαστικά δοχεία αποθήκευσης χρησιμοποιούνται συνήθως από τους καταναλωτές και τη βιομηχανία τροφίμων για να συσκευάζουν, να μεταφέρουν και να αποθηκεύουν τρόφιμα.

Ωστόσο, το πλαστικό μίας χρήσης αποτελεί τεράστιο παράγοντα για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Εδώ είναι μερικές συμβουλές για να χρησιμοποιήσετε λιγότερο πλαστικό:

  • Προτιμήστε φρέσκα προϊόντα χωρίς πλαστικές σακούλες και πλαστικό περιτύλιγμα
  • Φέρτε τις δικές σας τσάντες παντοπωλείου στο κατάστημα.
  • Πίνετε από επαναχρησιμοποιούμενα μπουκάλια νερού - και μην αγοράζετε εμφιαλωμένο νερό.
  • Φυλάξτε τα τρόφιμα σε γυάλινα δοχεία.
  • Αγοράστε λιγότερα τρόφιμα, καθώς συχνά η συσκευασίες είναι γεμάτες πλαστικά .

 

  1. Τρώτε λιγότερο κρέας

Οι έρευνες δείχνουν ότι η μείωση της πρόσληψης κρέατος είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους μείωσης του αποτυπώματος άνθρακα.

Σε μια μελέτη σε 16.800 Αμερικανούς, οι δίαιτες που απελευθέρωσαν τα περισσότερα αέρια θερμοκηπίου είχαν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε κρέατα από βοδινό, μοσχαρίσιο, χοιρινό και άλλα.

Αυτό υποστηρίζεται από μελέτες από όλο τον κόσμο και οφείλεται στο γεγονός ότι οι εκπομπές από την κτηνοτροφική παραγωγή - ιδίως για το βόειο κρέας και τα γαλακτοπαραγωγά βοοειδή - αντιπροσωπεύουν το 14,5% των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου που προκαλούνται από τον άνθρωπο.

Μπορείτε να δοκιμάσετε να περιορίσετε τα πιάτα με βάση το κρέας σας ή να δοκιμάσετε χορτοφάγους ή vegan τρόπους ζωής.

  1. Δοκιμάστε τη φυτική πρωτεΐνη

Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών πρωτεϊνών μπορεί να μειώσει δραματικά τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου.

Σε μια μελέτη, τα άτομα που προκαλούσαν τις χαμηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου είχαν την υψηλότερη πρόσληψη φυτικών πρωτεϊνών, συμπεριλαμβανομένων των οσπρίων, των καρπών με κέλυφος και των σπόρων - και τη χαμηλότερη πρόσληψη ζωικών πρωτεϊνών.

Επιπλέον, δεν χρειάζεται να κόψετε εντελώς τη ζωική πρωτεΐνη από τη διατροφή σας.

Μια μελέτη σε 55.504 άτομα διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι που κατανάλωναν μεσαίες ποσότητες κρέατος την ημέρα - 50-100 γραμμάρια - είχαν σημαντικά χαμηλότερο αποτύπωμα άνθρακα από όσους κατανάλωναν περισσότερο από 100 γραμμάρια την ημέρα.

Εάν τρώτε τακτικά περισσότερο κρέας, δοκιμάστε να το αντικαταστήσετε με περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες, όπως φασόλια, τόφου, καρύδια και σπόρους.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.

Καλάθι Αγορών