arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

4 από τους μεγαλύτερους μύθους της «εναλλακτικής» διατροφής


Η διατροφή επηρεάζει τον καθένα και υπάρχουν πολλές προσεγγίσεις και πεποιθήσεις για το τι είναι το καλύτερο.
4 από τους μεγαλύτερους μύθους της «εναλλακτικής» διατροφής

Wellness

4 από τους μεγαλύτερους μύθους της «εναλλακτικής» διατροφής


4 από τους μεγαλύτερους μύθους της «εναλλακτικής» διατροφής

Ακόμη και με τη χρήση αποδεικτικών στοιχείων, οι «εναλλακτικοί» επαγγελματίες διαφωνούν με τις βέλτιστες πρακτικές.

Για αυτό το λόγο, ορισμένοι έχουν πεποιθήσεις για τη διατροφή που δεν έχουν επιστημονική υπόσταση.

Αυτό το άρθρο εξετάζει μερικούς από τους μύθους που μερικές φορές μοιράζονται οι άνθρωποι που ακολουθούν την εναλλακτική διατροφή.

 

  1. Η ζάχαρη είναι 8 φορές πιο εθιστική από την κοκαΐνη

Η ζάχαρη εμφανίζεται με φυσικό τρόπο σε πολλά τρόφιμα, ειδικά σε φρούτα και λαχανικά. Ωστόσο, είναι επίσης ένα πολύ δημοφιλές πρόσθετο.

Υπάρχουν πολλές ενδείξεις ότι η προσθήκη υπερβολικής ζάχαρης στα τρόφιμα είναι επιβλαβής. Οι επιστήμονες την έχουν συνδέσει με την παχυσαρκία, την αντίσταση στην ινσουλίνη, την αύξηση του λίπους της κοιλιάς και του ηπατικού λίπους, καθώς και με ασθένειες όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις.

Ωστόσο, η αποφυγή προσθήκης ζάχαρης μπορεί να είναι δύσκολη. Ένας λόγος είναι ότι οι κατασκευαστές την προσθέτουν σε πολλά έτοιμα φαγητά, όπως αλμυρές σάλτσες και fast food.

Επιπλέον, μερικοί άνθρωποι έχουν λιγούρες για τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

Αυτό οδήγησε ορισμένους ειδικούς να πιστεύουν ότι η ζάχαρη και τα τρόφιμα που την περιέχουν έχουν εθιστικές ιδιότητες.

Η ζάχαρη μπορεί να ενεργοποιήσει τις ίδιες περιοχές στον εγκέφαλο με ορισμένα ναρκωτικά  και μπορεί να προκαλέσει παρόμοια συμπτώματα συμπεριφοράς.

Ορισμένοι υποστηρίζουν ότι η ζάχαρη είναι οκτώ φορές πιο εθιστική από την κοκαΐνη.

Ωστόσο, αυτός ο ισχυρισμός δεν είναι αληθινός.

Η ζάχαρη μπορεί να προκαλέσει προβλήματα υγείας και μπορεί να είναι εθιστική. Ωστόσο, είναι απίθανο να είναι πιο εθιστική από την κοκαΐνη.

 

  1. Οι θερμίδες δεν έχουν καμία σημασία

Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι οι θερμίδες έχουν σημασία για την απώλεια βάρους.

Άλλοι λένε ότι μπορείτε να χάσετε βάρος ανεξάρτητα από το πόσες θερμίδες τρώτε, αρκεί να επιλέξετε τα σωστά τρόφιμα. Θεωρούν τις θερμίδες άσχετες.

Η αλήθεια είναι κάπου στην μέση.

Η κατανάλωση ορισμένων τροφίμων μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση της απώλειας βάρους, για παράδειγμα:

  • ενίσχυση του μεταβολισμού, που αυξάνει τον αριθμό των θερμίδων που καίτε
  • μείωση της όρεξης, η οποία μειώνει τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνετε

Πολλοί άνθρωποι μπορούν να χάσουν βάρος χωρίς να μετρήσουν τις θερμίδες.

Ωστόσο, είναι γεγονός ότι εάν χάσετε βάρος, περισσότερες θερμίδες θα αφήσουν το σώμα σας από όσες θα μπουν.

Ενώ ορισμένα τρόφιμα μπορεί να σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος περισσότερο από άλλα, οι θερμίδες επηρεάζουν πάντα την απώλεια και την αύξηση βάρους.

Αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μετράτε θερμίδες για να χάσετε βάρος.

Η αλλαγή της διατροφής σας έτσι ώστε να συμβεί απώλεια βάρους με έναν πιο φυσικό τρόπο είναι εξίσου αποτελεσματική, αν όχι καλύτερη.

 

  1. Το μαγείρεμα με ελαιόλαδο είναι κακή ιδέα

Το εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο είναι ένα από τα πιο υγιεινά λιπαρά. Περιέχει υγιεινά μονοακόρεστα λιπαρά για την καρδιά και ισχυρά αντιοξειδωτικά.

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι πιστεύουν ότι είναι ανθυγιεινό να το χρησιμοποιούν για μαγείρεμα.

Τα λίπη και τα αντιοξειδωτικά είναι ευαίσθητα στη θερμότητα. Όταν εφαρμόζετε θερμότητα, ενδέχεται να σχηματιστούν επιβλαβείς ενώσεις.

Ωστόσο, αυτό ισχύει κυρίως για έλαια με υψηλή περιεκτικότητα σε πολυακόρεστα λιπαρά οξέα, όπως σογιέλαια και αραβοσιτέλαια.

Η περιεκτικότητα του ελαιόλαδου πολυακόρεστα είναι μόνο 10-11%. Αυτό το ποσοστό είναι χαμηλό, σε σύγκριση με τα περισσότερα άλλα φυτικά έλαια.

Πράγματι, μελέτες έχουν δείξει ότι το ελαιόλαδο διατηρεί ορισμένες από τις υγιεινές του ιδιότητες, ακόμη και σε υψηλή θερμοκρασία.

Αν και μπορεί να υπάρχει απώλεια αντιοξειδωτικών, βιταμίνης Ε και γεύσης, το ελαιόλαδο διατηρεί τις περισσότερες από τις θρεπτικές του ιδιότητες όταν θερμαίνεται.

Το ελαιόλαδο είναι μια υγιεινή επιλογή λαδιού, ωμό ή μαγειρεμένο.

 

  1. Η κατανάλωση γαλακτοκομικών προϊόντων είναι κακή για τα οστά σας

Ένας άλλος μύθος είναι ότι τα γαλακτοκομικά προκαλούν οστεοπόρωση.

Οι υποστηρικτές αυτού του μύθου υποστηρίζουν ότι η γαλακτοκομική πρωτεΐνη καθιστά το αίμα σας όξινο και ότι το σώμα σας παίρνει ασβέστιο από τα οστά σας για να εξουδετερώσει αυτήν την οξύτητα.

Στην πραγματικότητα, πολλές ιδιότητες στα γαλακτοκομικά προϊόντα ενισχύουν την υγεία των οστών.

Είναι μια καλή πηγή ασβεστίου και φωσφόρου, τα κύρια δομικά στοιχεία των οστών. Περιέχουν επίσης βιταμίνη Κ2, η οποία μπορεί να συμβάλει στο σχηματισμό οστών.

Επιπλέον, είναι μια καλή πηγή πρωτεΐνης, η οποία βοηθά την υγεία των οστών.

Οι ελεγχόμενες μελέτες σε ανθρώπους δείχνουν ότι τα γαλακτοκομικά προϊόντα μπορούν να βελτιώσουν την υγεία των οστών σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, αυξάνοντας την πυκνότητα των οστών και μειώνοντας τον κίνδυνο κατάγματος.

Ενώ τα γαλακτοκομικά προϊόντα δεν είναι απαραίτητα για την υγεία των οστών, μπορεί να είναι εξαιρετικά ευεργετικά.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.