arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

4 από τα χειρότερα τρόφιμα για το άγχος σας


Εάν ζείτε με χρόνιο άγχος ή στρες, μπορεί να το διαχειρίζεστε με διάφορες μεθόδους όπως  είναι η θεραπεία, ο διαλογισμός και η άσκηση.
4 από τα χειρότερα τρόφιμα για το άγχος σας

Wellness

4 από τα χειρότερα τρόφιμα για το άγχος σας


4 από τα χειρότερα τρόφιμα για το άγχος σας

Αλλά ξέρατε ότι το άγχος μπορεί να προκληθεί κι από ορισμένα τρόφιμα που βάζουμε στο σώμα μας;

Αυτό δεν σημαίνει ότι αυτά τα εργαλεία και οι προσεγγίσεις δεν είναι απαραίτητα για την αντιμετώπιση του άγχους - είναι συχνά υγιείς επιλογές για τον τρόπο ζωής κάθε ατόμου. Αλλά αν το άγχος εξακολουθεί να επηρεάζει τη ζωή σας, ίσως αξίζει να ρίξετε μια ματιά στο πιάτο σας.

Δείτε εδώ, 4 τρόφιμα που προκαλούν άγχος καθώς και προτάσεις αντικατάστασής τους.  

 

  1. Αλκοόλ

Είτε το πιστεύετε είτε όχι, το ποτό που πίνετε για να ξεδιψάσετε από το κοινωνικό σας άγχος τα κάνει πραγματικά χειρότερα.

Αν και φαίνεται ότι ηρεμεί τα νεύρα σας, το αλκοόλ μπορεί να έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ενυδάτωση και στον ύπνο, και τα δύο μπορούν να προκαλέσουν συμπτώματα άγχους όταν καταστέλλονται.

Το αλκοόλ αλλάζει τα επίπεδα της σεροτονίνης και των νευροδιαβιβαστών στον εγκέφαλο, γεγονός που καθιστά το άγχος μεγαλύτερο. Και όταν το αλκοόλ τελειώσει, μπορεί να αισθάνεστε ακόμη πιο ανήσυχοι.

Αν πίνετε ποτό με μέτρο είναι συνήθως ασφαλές, αρκεί ο γιατρός σας να το εγκρίνει.

Αντικατάσταση με: Δεν υπάρχει πραγματικό υποκατάστατο του αλκοόλ. Αν σας αρέσει η γεύση, αλλά δεν χρειάζεστε τις παρενέργειες, σκεφτείτε τη μη αλκοολούχα μπύρα. Υπάρχουν επίσης ποτά όπως τα mocktails ή το ανθρακούχο νερό με γαρνιτούρες τα οποία μπορούν επίσης να είναι καλές επιλογές σε κοινωνικές καταστάσεις.

 

  1. Καφεΐνη

Πρώτα υπάρχει πρόβλημα με το ποτό σας και τώρα με τον καφέ σας; Δυστυχώς, ναι.

Τα υψηλά επίπεδα καφεΐνης όχι μόνο μπορούν να αυξήσουν το άγχος και τη νευρικότητα, αλλά μπορούν επίσης να μειώσουν την παραγωγή της καλής χημικής σεροτονίνης στο σώμα, προκαλώντας καταθλιπτική διάθεση.

Συνήθως, η καφεΐνη είναι ασφαλής σε χαμηλές δόσεις. Ωστόσο, οι υψηλές δόσεις μπορούν να προκαλέσουν δυσάρεστες επιπτώσεις, δηλαδή άγχος και νευρικότητα.

Αντικατάσταση με: Το τσάι Matcha είναι μια εξαιρετική εναλλακτική λύση για τον καφέ.

 

  1. Παλαιωμένα και ζυμωμένα και τρόφιμα

Ένα πιάτο με κρέας, τυρί με ένα ποτήρι κόκκινο κρασί ακούγεται απίστευτα χαλαρωτικό, έτσι;

Θεωρητικά, ναι, αλλά σύμφωνα με την επιστήμη, όχι τόσο πολύ.

Αλλά κατά τη διάρκεια της διαδικασίας προετοιμασίας αυτών, τα βακτήρια διασπώνουν τις πρωτεΐνες των τροφίμων σε βιογενείς αμίνες, μία από τις οποίες είναι ισταμίνη. Η ισταμίνη είναι ένας νευροδιαβιβαστής που επιδεινώνει την πέψη, τις ορμόνες και τα καρδιαγγειακά και νευρικά συστήματα. Σε ευαίσθητα άτομα, μπορεί να προκαλέσει άγχος και αϋπνία.

Αντικατάσταση με: Για να ελαχιστοποιήσετε τη δυσανεξία στην ισταμίνη, επιλέξτε πάντα φρέσκα, ολόκληρα τρόφιμα. Αναζητήστε την "συσκευασμένη" ημερομηνία των τροφίμων σας. Όσο λιγότερος χρόνος χρειάζεται για να φτάσει από το σημείο που δημιουργήθηκε στο τραπέζι σας, τόσο το καλύτερο.

 

  1. Περιττή προσθήκη ζάχαρης

Δεν υπάρχει τρόπος να αποφύγετε τη ζάχαρη 100%, καθώς φυσικά εμφανίζεται σε πολλά από τα τρόφιμα που αγαπάμε να τρώμε, όπως τα φρούτα.

Αλλά η προστιθέμενη ζάχαρη συμβάλλει στο γενικό άγχος.

Τα προστιθέμενα σάκχαρα αυξάνουν το σάκχαρο στο αίμα σας και με αυτόν τον τρόπο η ενέργειά σας κατεβαίνει. Όταν το σάκχαρο στο αίμα πέσει, η διάθεσή σας μπορεί να αυξηθεί.

Το σώμα απελευθερώνει ινσουλίνη για να απορροφήσει την περίσσεια γλυκόζης και να σταθεροποιήσει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, αλλά μια απότομη αλλαγή σακχάρου κάνει το σώμα να δουλεύει πολύ σκληρά για να επιστρέψει στο φυσιολογικό, προκαλώντας τα υψηλά και τα χαμηλά επίπεδα.

Η κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων επεξεργασμένης ζάχαρης μπορεί να προκαλέσει συναισθήματα ανησυχίας, ευερεθιστότητας και θλίψης.

Τα τρόφιμα που εμπίπτουν στην κατηγορία προστιθέμενης ζάχαρης, τα οποία πρέπει να σκεφτείτε να αποφύγετε ή να ελαχιστοποιήσετε, δεν μοιάζουν όλα με επιδόρπια. Τα καρυκεύματα όπως η κέτσαπ, ορισμένες σάλτσες σαλάτας, ζυμαρικά και άσπρο ψωμί μπορούν όλα να περιέχουν υψηλά επίπεδα προστιθέμενης ζάχαρης.

Αντικατάσταση με: Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να αρνηθείτε το λιγούρα σας σας εάν κόψετε τη μεταποιημένη ζάχαρη. Γεμίστε το πιάτο σας με φρούτα και φυσικά γλυκά λαχανικά, όπως είναι οι γλυκοπατάτες.

 

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.