arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

39 Τρόφιμα που μπορείτε να φάτε σε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη


Η γλουτένη είναι μια ομάδα πρωτεϊνών που βρίσκεται σε ορισμένους κόκκους, όπως το σιτάρι, η σίκαλη και το κριθάρι.
39 Τρόφιμα που μπορείτε να φάτε σε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη

Wellness

39 Τρόφιμα που μπορείτε να φάτε σε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη


39 Τρόφιμα που μπορείτε να φάτε σε μια δίαιτα χωρίς γλουτένη

Η γλουτένη βοηθάει τα τρόφιμα να διατηρούν το σχήμα τους παρέχοντας ελαστικότητα και υγρασία.

Αν και η γλουτένη είναι ασφαλής για τους περισσότερους ανθρώπους, όσοι έχουν ευαισθησία σε αυτήν πρέπει να την αποφύγουν ώστε να αποτρέψουν τις αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία.

Πολλά τρόφιμα παρασκευάζονται με συστατικά που περιέχουν γλουτένη, οπότε είναι σημαντικό τα άτομα που δεν μπορούν να την καταναλώσουν να ελέγχουν προσεκτικά τις ετικέτες των συστατικών.

Ακολουθεί μια λίστα με 39 τρόφιμα χωρίς γλουτένη.

Δημητριακά χωρίς γλουτένη

  1. Κινόα
  2. Καστανό ρύζι
  3. Άγριο ρύζι
  4. Φαγόπυρο
  5. Σόργο
  6. Τοπιόκα
  7. Κεχρί
  8. Κόκκος αμάρανθου
  9. Τεφ
  10. Αραρούτι
  11. Βρώμη

Κόκκοι για να αποφύγετε

  • Σιτάρι, όλες οι ποικιλίες (ολόκληρο σιτάρι, μούρα σίτου, αλεύρι γκράχαμ, farro, φαρίνα, σκληρό σιτάρι, σιτάρι χορασάν κ.α.)
  • Σίκαλη
  • Κριθάρι
  • Τριτικάλε

Αυτοί οι σπόροι που περιέχουν γλουτένη χρησιμοποιούνται συχνά για την παρασκευή προϊόντων όπως ψωμί, κράκερ, ζυμαρικά, δημητριακά, αρτοσκευάσματα και σνακ.

12-26. Φρούτα και λαχανικά

Όλα τα φρέσκα φρούτα και λαχανικά είναι φυσικά χωρίς γλουτένη. Ωστόσο, ορισμένα μεταποιημένα φρούτα και λαχανικά ενδέχεται να περιέχουν γλουτένη, η οποία μερικές φορές προστίθεται για γεύση.

Παρόλο που ο παρακάτω κατάλογος δεν είναι πλήρης, παρέχει ορισμένα παραδείγματα φρέσκων φρούτων και λαχανικών που μπορείτε να απολαύσετε σε μια διατροφή χωρίς γλουτένη.

  1. εσπεριδοειδή, συμπεριλαμβανομένων των πορτοκαλιών και του γκρέιπφρουτ
  2. μπανάνες
  3. μήλα
  4. μούρα
  5. ροδάκινα
  6. Αχλάδια
  7. λαχανικά σταυροειδών, συμπεριλαμβανομένου του κουνουπιδιού και του μπρόκολου
  8. χόρτα, όπως το σπανάκι, το καλαμπόκι και το Swiss chard
  9. αμυλούχα λαχανικά, συμπεριλαμβανομένων πατάτας, καλαμποκιού και σκουός
  10. πιπεριές
  11. Μανιτάρια
  12. κρεμμύδια
  13. καρότα
  14. ραπανάκια
  15. πράσινα φασόλια

Φρούτα και λαχανικά που πρέπει να προσέξετε

  • Κονσερβοποιημένα φρούτα και λαχανικά: Αυτά μπορεί να είναι κονσέρβες με σάλτσες που περιέχουν γλουτένη. Φρούτα και λαχανικά κονσερβοποιημένα με νερό ή φυσικούς χυμούς είναι πιθανόν να είναι χωρίς γλουτένη.
  • Κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά: Μερικές φορές αυτά περιέχουν πρόσθετες γεύσεις και σάλτσες που περιέχουν γλουτένη. Οι απλές κατεψυγμένες ποικιλίες είναι συνήθως χωρίς γλουτένη.
  • Αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά: Κάποια μπορεί να περιλαμβάνουν συστατικά που περιέχουν γλουτένη. Τα απλά, χωρίς ζάχαρη, αποξηραμένα φρούτα και λαχανικά τείνουν να είναι χωρίς γλουτένη.
  • Φρέσκα φρούτα και λαχανικά: Αυτά μπορεί να μολυνθούν με γλουτένη ανάλογα με το πού προετοιμάστηκαν.

 

27-32. Πρωτεΐνες

Πολλά τρόφιμα περιέχουν πρωτεΐνες, συμπεριλαμβανομένων των ζωικών και φυτικών πηγών. Τα περισσότερα είναι φυσικά χωρίς γλουτένη.

Ωστόσο, τα συστατικά που περιέχουν γλουτένη, όπως η σάλτσα σόγιας, το αλεύρι και το ξύδι βύνης, χρησιμοποιούνται συχνά. Μπορούν να προστεθούν σε σάλτσες ή και μαρινάδες που συνηθίζουν να συνδυάζονται με πηγές πρωτεΐνης.

Πρωτεΐνες χωρίς γλουτένη

  1. όσπρια (φασόλια, φακές, μπιζέλια, φιστίκια)
  2. καρύδια και σπόροι
  3. κόκκινο κρέας (νωπό βοδινό, χοιρινό, αρνίσιο)
  4. πουλερικά (νωπό κοτόπουλο, γαλοπούλα)
  5. Θαλασσινά (νωπά ψάρια, χτένια, οστρακοειδή)
  6. παραδοσιακά τρόφιμα σόγιας (tofu, tempeh, edamame κ.λπ.)

Πρωτεΐνες που πρέπει να προσέχετε

  • επεξεργασμένα κρέατα, όπως χοτ-ντογκ, πεπερόνι, λουκάνικα, σαλάμι και μπέικον
  • υποκατάστατα κρέατος, όπως χορτοφαγικό χάμπουργκερ
  • αλεσμένα κρέατα
  • πρωτεΐνες που έχουν συνδυαστεί με σάλτσες ή καρυκεύματα
  • έτοιμες για κατανάλωση πρωτεΐνες, όπως αυτές που προσφέρονται σε γεύματα για μικροκύματα

Οι πρωτεΐνες πρέπει να αποφεύγονται

  • οποιοδήποτε κρέας, πουλερικά ή ψάρια που έχουν ψωμίσει
  • πρωτεΐνες που συνδυάζονται με σάλτσα σόγιας με βάση το σιτάρι

 

33-39. Γαλακτοκομικά προϊόντα

Τα περισσότερα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι φυσικά χωρίς γλουτένη. Παρόλα αυτά, σε αυτά που είναι αρωματισμένα και περιέχουν πρόσθετα θα πρέπει πάντοτε να διενεργείται διπλός έλεγχος για τη γλουτένη.

 

Γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς γλουτένη

  1. γάλα
  2. βούτυρο και ghee
  3. τυρί
  4. κρέμα
  5. τυρί cottage
  6. ξινή κρέμα
  7. γιαούρτι

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα που θέλουν διπλό έλεγχο

  • αρωματισμένα γάλατα και γιαούρτια
  • τα επεξεργασμένα τυροκομικά προϊόντα, όπως οι σάλτσες τυριών και οι αλοιφές
  • παγωτό, το οποίο μερικές φορές αναμιγνύεται με πρόσθετα που περιέχουν γλουτένη

Τα γαλακτοκομικά προϊόντα πρέπει να αποφεύγονται

  • ποτά με βύνη γάλακτος

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.