arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

3 Νόστιμα μπλε φρούτα που έχουν ισχυρά οφέλη για την υγεία


Τα μπλε φρούτα παίρνουν το έντονο χρώμα τους από ευεργετικές φυτικές ενώσεις που ονομάζονται πολυφαινόλες.
3 Νόστιμα μπλε φρούτα που έχουν ισχυρά οφέλη για την υγεία

Wellness

3 Νόστιμα μπλε φρούτα που έχουν ισχυρά οφέλη για την υγεία


3 Νόστιμα μπλε φρούτα που έχουν ισχυρά οφέλη για την υγεία

Συγκεκριμένα, έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες, που είναι μια ομάδα πολυφαινολών που εκπέμπουν μπλε αποχρώσεις.

Ωστόσο, αυτές οι ενώσεις παρέχουν κάτι περισσότερο από χρώμα.

Η έρευνα δείχνει ότι η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες μπορούν να προωθήσουν την υγεία της καρδιάς και να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης παχυσαρκίας, διαβήτη τύπου 2, ορισμένους καρκίνους και άλλες ασθένειες.

Εδώ είναι 3 νόστιμα μπλε φρούτα με ισχυρά οφέλη για την υγεία.

 

  1. Μύρτιλα

Τα μύρτιλα είναι νόστιμα και γεμάτα θρεπτικά συστατικά.

Είναι χαμηλά σε θερμίδες, πλούσια σε φυτικές ίνες και είναι γεμάτα με βασικά μικροθρεπτικά συστατικά, όπως μαγγάνιο και βιταμίνες C και K.

Αυτά τα νόστιμα μούρα έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες, τα οποία είναι ισχυρά αντιοξειδωτικά που βοηθούν στην προστασία των κυττάρων σας από βλάβες από ασταθή μόρια που ονομάζονται ελεύθερες ρίζες.

Σύμφωνα με μια μελέτη σε 10 υγιείς άνδρες, τα αντιοξειδωτικά που παρέχονται σε περίπου 2 φλιτζάνια (300 γραμμάρια) βατόμουρων μπορεί να προστατεύσουν αμέσως το DNA σας από βλάβες των ελεύθερων ριζών.

Επιπλέον, η έρευνα δείχνει ότι οι δίαιτες με υψηλή περιεκτικότητα σε ανθοκυανίνες από βατόμουρα και άλλα φρούτα και λαχανικά μπορεί να βοηθήσουν στην πρόληψη χρόνιων παθήσεων, όπως καρδιακών παθήσεων, διαβήτη τύπου 2, καρκίνου και εγκεφαλικών παθήσεων όπως του Αλτσχάιμερ.

 

  1. Βατόμουρα

Τα βατόμουρα είναι γλυκά και θρεπτικά σκούρα μπλε μούρα που προσφέρουν πολλά οφέλη για την υγεία.

Ένα μόνο φλιτζάνι (144 γραμμάρια) βατόμουρων περιέχει σχεδόν 8 γραμμάρια ινών, το 40% της συνιστώμενης ημερήσιας τιμής (DV) για το μαγγάνιο και το 34% του DV για τη βιταμίνη C.

Η ίδια μερίδα παρέχει επίσης το 24% του DV για τη βιταμίνη Κ, καθιστώντας τα βατόμουρα μία από τις πλουσιότερες πηγές φρούτων αυτής της βασικής θρεπτικής ουσίας.

Η βιταμίνη Κ είναι απαραίτητη για την πήξη του αίματος και παίζει σημαντικό ρόλο στην υγεία των οστών.

Αν και η σχέση μεταξύ της βιταμίνης Κ και της υγείας των οστών εξακολουθεί να διερευνάται, οι επιστήμονες πιστεύουν ότι η έλλειψη βιταμίνης Κ μπορεί να συμβάλει στην οστεοπόρωση, μια κατάσταση στην οποία τα οστά σας γίνονται αδύναμα και εύθραυστα.

Ενώ τα φυλλώδη πράσινα λαχανικά έχουν την υψηλότερη περιεκτικότητα σε βιταμίνη Κ, μερικά επιλεγμένα φρούτα, όπως τα βατόμουρα και τα δαμάσκηνα, περιέχουν επίσης άφθονη ποσότητα για να σας βοηθήσουν να καλύψετε τις καθημερινές σας ανάγκες.

 

  1. Μαύρες σταφίδες

Οι μαύρες σταφίδες είναι πολύ ξινά μούρα με βαθιά, μπλε-μοβ απόχρωση.

Μπορούν να καταναλωθούν φρέσκες, αποξηραμένα ή σε μαρμελάδες και χυμούς. Μπορείτε επίσης να τις βρείτε σε συμπληρώματα διατροφής.

Οι μαύρες σταφίδες είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε βιταμίνη C, η οποία είναι ένα πολύ γνωστό και ισχυρό αντιοξειδωτικό.

Ένα μόνο φλιτζάνι (112 γραμμάρια) φρέσκου φραγκοστάφυλου παρέχει περισσότερο από δύο φορές το DV για αυτήν τη βιταμίνη.

Ως αντιοξειδωτικό, η βιταμίνη C βοηθά στην προστασία από τις κυτταρικές βλάβες και τις χρόνιες ασθένειες. Στην πραγματικότητα, ορισμένες μελέτες πληθυσμού σημειώνουν ότι οι δίαιτες πλούσιες σε αυτό το θρεπτικό συστατικό μπορεί να προσφέρουν σημαντική προστασία έναντι των καρδιακών παθήσεων.

Επιπλέον, η βιταμίνη C παίζει βασικό ρόλο στην επούλωση πληγών, στο ανοσοποιητικό σας σύστημα και τη διατήρηση του δέρματος, των οστών και των δοντιών σας.

 

Συνοπτικά

Εκτός από την υπέροχη γεύση τους, τα μπλε φρούτα προσφέρουν μια μεγάλη ποικιλία από οφέλη για την υγεία.

Είναι πυκνές θρεπτικές πηγές ισχυρών αντιοξειδωτικών, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης C και ευεργετικών φυτικών ενώσεων που ονομάζονται ανθοκυανίνες.

Λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αντιοξειδωτικά, αυτά τα φρούτα μπορεί να μειώσουν τη φλεγμονή και να αποτρέψουν χρόνιες παθήσεις όπως οι καρδιακές παθήσεις και ο διαβήτης τύπου 2.

Για να ενισχύσετε την υγεία σας, βάλτε στο πρόγραμμα τη τακτική κατανάλωση ποικίλων μπλε φρούτων!

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.