arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

3 από τα χειρότερα τρόφιμα για την υγεία του εγκεφάλου σας


Ο εγκέφαλός σας είναι το πιο σημαντικό όργανο στο σώμα σας.
3 από τα χειρότερα τρόφιμα για την υγεία του εγκεφάλου σας

Wellness

3 από τα χειρότερα τρόφιμα για την υγεία του εγκεφάλου σας


3 από τα χειρότερα τρόφιμα για την υγεία του εγκεφάλου σας

Κάνει την καρδιά σας να χτυπάει, τους πνεύμονες να αναπνέουν και όλα τα συστήματα στο σώμα σας να λειτουργούν.

Γι 'αυτό είναι σημαντικό να διατηρείτε τον εγκέφαλό σας σε βέλτιστη κατάσταση με μια υγιεινή διατροφή.

Ορισμένα τρόφιμα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στον εγκέφαλο, επηρεάζοντας τη μνήμη και τη διάθεσή σας και αυξάνοντας τον κίνδυνο άνοιας.

Οι εκτιμήσεις προβλέπουν ότι η άνοια θα επηρεάσει περισσότερους από 65 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως μέχρι το 2030.

Ευτυχώς, μπορείτε να βοηθήσετε στη μείωση του κινδύνου της νόσου, κόβοντας ορισμένα τρόφιμα από τη διατροφή σας.

Αυτό το άρθρο αποκαλύπτει 3 από τα χειρότερα τρόφιμα για τον εγκέφαλό σας.

  1. Ζαχαρούχα ποτά

Τα ποτά με ζάχαρη περιλαμβάνουν ποτά όπως αναψυκτικά, αθλητικά ποτά, ενεργειακά ποτά και χυμούς φρούτων.

Η υψηλή πρόσληψη ζαχαρούχων ποτών όχι μόνο επεκτείνει τη μέση σας και αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης διαβήτη τύπου 2 και καρδιακών παθήσεων - έχει επίσης αρνητική επίδραση στον εγκέφαλό σας.

Η υπερβολική πρόσληψη ζαχαρούχων ποτών αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης διαβήτη τύπου 2, ο οποίος έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τον κίνδυνο της νόσου του Alzheimer.

Επιπλέον, τα υψηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο άνοιας, ακόμη και σε άτομα χωρίς διαβήτη.

Ένα κύριο συστατικό πολλών ζαχαρούχων ποτών είναι το σιρόπι καλαμποκιού υψηλής περιεκτικότητας σε φρουκτόζη (HFCS), το οποίο αποτελείται από 55% φρουκτόζη και 45% γλυκόζη.

Η υψηλή πρόσληψη φρουκτόζης μπορεί να οδηγήσει σε παχυσαρκία, υψηλή αρτηριακή πίεση, υψηλά λιπαρά αίματος, διαβήτη και αρτηριακή δυσλειτουργία. Αυτές οι πτυχές του μεταβολικού συνδρόμου μπορεί να οδηγήσουν σε αύξηση του μακροπρόθεσμου κινδύνου εμφάνισης άνοιας.

Ενώ απαιτούνται περαιτέρω μελέτες σε ανθρώπους, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η υψηλή πρόσληψη φρουκτόζης από ζαχαρούχα ποτά μπορεί να έχει επιπρόσθετα αρνητικά αποτελέσματα στον εγκέφαλο, πέρα ​​από τις επιδράσεις της ζάχαρης.

Ορισμένες εναλλακτικές λύσεις για τα ζαχαρούχα ποτά περιλαμβάνουν νερό, παγωμένο τσάι χωρίς ζάχαρη, χυμό λαχανικών και γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς ζάχαρη.

 

  1. Εξευγενισμένοι υδατάνθρακες

Οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες περιλαμβάνουν σάκχαρα και πολύ επεξεργασμένους κόκκους, όπως το άσπρο αλεύρι.

Αυτοί οι τύποι υδατανθράκων έχουν γενικά υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI). Αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας τα χωνεύει γρήγορα, προκαλώντας μια αύξηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα και της ινσουλίνης σας.

Επίσης, όταν καταναλώνονται σε μεγαλύτερες ποσότητες, αυτά τα τρόφιμα έχουν συχνά υψηλό γλυκαιμικό φορτίο (GL). Το GL αναφέρεται στο πόσο μια τροφή αυξάνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας, με βάση το μέγεθος της μερίδας.

Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα GI και υψηλή GL έχει βρεθεί ότι επηρεάζουν τη λειτουργία του εγκεφάλου.

Η έρευνα έχει δείξει ότι μόνο ένα γεύμα με υψηλό γλυκαιμικό φορτίο μπορεί να μειώσει τη μνήμη τόσο σε παιδιά όσο και σε ενήλικες.

Μια άλλη μελέτη σε υγιείς φοιτητές πανεπιστημίου διαπίστωσε ότι όσοι είχαν υψηλότερη πρόσληψη λίπους και ραφιναρισμένης ζάχαρης είχαν επίσης μικρότερη μνήμη.

Υγιείς υδατάνθρακες είναι τρόφιμα όπως λαχανικά, φρούτα, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως.

 

  1. Τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε trans λιπαρά

Τα trans-λιπαρά είναι ένας τύπος ακόρεστου λίπους που μπορεί να έχει επιζήμια επίδραση στην υγεία του εγκεφάλου.

Ενώ τα trans λιπαρά εμφανίζονται με φυσικό τρόπο σε ζωικά προϊόντα όπως το κρέας και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, αυτά δεν αποτελούν σημαντική ανησυχία. Είναι τα βιομηχανικά παραγόμενα trans λιπαρά, επίσης γνωστά ως υδρογονωμένα φυτικά έλαια, που αποτελούν πρόβλημα.

Αυτά τα τεχνητά trans λιπαρά μπορούν να βρεθούν σε λίπος, μαργαρίνη, σνακ, έτοιμα κέικ και προσυσκευασμένα μπισκότα.

Μελέτες έχουν δείξει ότι όταν οι άνθρωποι καταναλώνουν υψηλότερες ποσότητες τρανς λιπαρών, τείνουν να έχουν αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης νόσου του Αλτσχάιμερ, χαμηλότερη μνήμη, χαμηλότερο όγκο εγκεφάλου και γνωστική μείωση.

Ωστόσο, ορισμένες μελέτες δεν έχουν βρει συσχέτιση μεταξύ της πρόσληψης trans-λιπαρών και της υγείας του εγκεφάλου. Σε κάθε περίπτωση όμως, τα λιπαρά trans πρέπει να αποφεύγονται. Έχουν αρνητική επίδραση σε πολλές άλλες πτυχές της υγείας, συμπεριλαμβανομένης της καρδιακής υγείας και της φλεγμονής.

Τα στοιχεία για το κορεσμένο λίπος είναι ανάμεικτα. Τρεις μελέτες παρατήρησης έχουν βρει μια θετική σχέση μεταξύ της πρόσληψης κορεσμένου λίπους και του κινδύνου της νόσου του Alzheimer, ενώ μια τέταρτη μελέτη έδειξε το αντίθετο αποτέλεσμα.

Μπορείτε να αυξήσετε την ποσότητα των λιπαρών ωμέγα-3 στη διατροφή σας τρώγοντας τρόφιμα όπως ψάρι, σπόρους chia, σπόρους λιναριού και καρύδια.

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.