arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

3 Υγιεινά τρόφιμα που θα σας ανεβάσουν τη διάθεση


Αισθάνεστε ότι δεν έχετε πολύ διάθεση;
3 Υγιεινά τρόφιμα που θα σας ανεβάσουν τη διάθεση

Wellness

3 Υγιεινά τρόφιμα που θα σας ανεβάσουν τη διάθεση


3 Υγιεινά τρόφιμα που θα σας ανεβάσουν τη διάθεση

Αν νομίζετε πως τα φαγητά με λιπαρά και ζάχαρη θα σας κάνουν να νιώσετε καλύτερα, αυτό δεν ισχύει.

Σύμφωνα με έρευνες, τα υγιεινά φαγητά ενισχύουν περισσότερο την ψυχική υγεία.

Αν και δεν μπορεί κανείς με σιγουριά να πει ότι αυτά τα τρόφιμα από μόνα τους σας αλλάζουν τη διάθεση, το σίγουρο είναι ότι βελτιώνουν τη συνολική σας υγεία. Αυτό με τη σειρά του βοηθάει για να έχετε καλύτερη διάθεση!

 

  1. Ξηροί καρποί και σπόροι

Οι ξηροί καρποί και οι σπόροι έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές πρωτεΐνες, υγιεινά λίπη και φυτικές ίνες.

Επιπλέον, παρέχουν τρυπτοφάνη, ένα αμινοξύ υπεύθυνο για την παραγωγή σεροτονίνης που ενισχύει τη διάθεση. Τα αμύγδαλα, τα κάσιους, τα φιστίκια και τα καρύδια, καθώς και η κολοκύθα, το σουσάμι και οι ηλιόσποροι είναι εξαιρετικές πηγές.

Επιπλέον, οι ξηροί καρποί και οι σπόροι αποτελούν αναπόσπαστο συστατικό της μεσογειακής δίαιτας, η οποία μπορεί να έναν υγιή εγκέφαλο. Αυτή η διατροφή περιέχει φρέσκα, ολόκληρα τρόφιμα και περιορίζει την πρόσληψη επεξεργασμένων ειδών.

Επιπλέον, μια δεκαετής μελέτη σε 15.980 άτομα έδειξε ότι η μέτρια πρόσληψη καρυδιών συνδυάζεται με 23% χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης κατάθλιψης.

Τέλος, ορισμένοι ξηροί καρποί και σπόροι, όπως τα φιστίκια ή τα καρύδια Βραζιλίας, τα αμύγδαλα και τα κουκουνάρια, αποτελούν καλές πηγές ψευδαργύρου και σεληνίου. Η έλλειψη αυτών των μετάλλων, που είναι σημαντικά για τη λειτουργία του εγκεφάλου, συνδέεται με υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης. Σε αυτό το θέμα απαιτείται περισσότερη έρευνα.

 

  1. Καφές

Ο καφές είναι το πιο δημοφιλές ποτό στον κόσμο και αυτό γιατί μπορεί να τους κάνει λίγο πιο ευτυχισμένους!

Η καφεΐνη στον καφέ αυξάνει την εγρήγορση και την προσοχή. Επιπλέον, αυξάνει την απελευθέρωση των νευροδιαβιβαστών που ενισχύουν τη διάθεση, όπως η ντοπαμίνη και η νορεπινεφρίνη.

Μια μελέτη σε 72 άτομα έδειξε ότι τόσο ο καφές όσο και ο καφές χωρίς καφεΐνη βελτίωσαν σημαντικά τη διάθεση σε σύγκριση με ένα ποτό με εικονικό φάρμακο, γεγονός που υποδηλώνει ότι ο καφές περιέχει άλλες ενώσεις που επηρεάζουν τη διάθεση.

 

  1. Φασόλια και φακές

Εκτός από την υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και πρωτεΐνες, τα φασόλια και οι φακές είναι γεμάτες από θρεπτικά συστατικά.

Είναι μια εξαιρετική πηγή βιταμινών Β, οι οποίες βοηθούν στη βελτίωση της διάθεσης αυξάνοντας τα επίπεδα των νευροδιαβιβαστών όπως η σεροτονίνη, η ντοπαμίνη, η νορεπινεφρίνη και το γάμμα αμινοβουτυρικό οξύ (GABA), τα οποία είναι σημαντικά για τη ρύθμιση της διάθεσης.

Επιπλέον, οι βιταμίνες Β παίζουν βασικό ρόλο στη σηματοδότηση των νεύρων, η οποία επιτρέπει σωστή επικοινωνία μεταξύ των νευρικών κυττάρων. Τα χαμηλά επίπεδα αυτών των βιταμινών, ιδιαίτερα του Β12 και του φυλλικού οξέος, έχουν συνδεθεί με διαταραχές της διάθεσης, όπως η κατάθλιψη.

 

Συμπερασματικά

Όταν αισθάνεστε κακοδιάθετοι, μπορείτε να επιζητήσετε τροφές πλούσιες σε θερμίδες, με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, όπως το παγωτό ή τα μπισκότα, ώστε να φτιάξετε τη διάθεσή σας.

Παρόλο που αυτό μπορεί να σας δώσει μια μικρή χαρά από τη ζάχαρη, είναι απίθανο να σας βοηθήσει μακροπρόθεσμα - και μπορεί να έχει και αρνητικές συνέπειες.

Αντί για αυτό, θα πρέπει να στοχεύσετε σε υγιεινά τρόφιμα που έχει αποδειχθεί ότι όχι μόνο μπορούν να ενισχύσουν τη διάθεσή σας αλλά και τη συνολική υγεία σας. Δοκιμάστε μερικά από τα παραπάνω τρόφιμα για καλύτερη διάθεση!

Πηγή: https://www.healthline.com/

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.