arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Κυρίως Πιάτα

Μακαρονοσαλάτα με επάλειμμα πορτοκαλιού

Μακαρονοσαλάτα με επάλειμμα πορτοκαλιού

Κυρίως Πιάτα

Μακαρονοσαλάτα με επάλειμμα πορτοκαλιού

Μακαρονοσαλάτα με επάλειμμα πορτοκαλιού

Στα πλαίσια του γαστρονομικού φεστιβάλ που διοργανώθηκε στο Golden Hall, μιλήσαμε για την αξία των ελληνικών βιολογικών προϊόντων  παρουσιάσαμε τα εξαιρετικής ποιότητας βιολογικής καλλιέργειας προϊόντα B by Νadia Βoule και μαγειρέψαμε με τη βοήθεια του σεφ Χάρη Μπονάνου ένα εξαιρετικό πιάτο. Μακαρονοσαλάτα φαρφάλες με πολύχρωμα λαχανικά, λιαστή ντομάτα, μανιτάρια και ντρέσινγκ από λάιμ, βιολογικό παρθένο ελαιόλαδο και επάλειμμα από πορτοκάλι, γκότζι-μπέρις και αστεροειδή γλυκάνισο. 

Το να ακολουθεί κανείς μια υγιεινή διατροφή δε συνίσταται μόνο στο να αποφεύγει το πρόχειρο ή το ανθυγιεινό φαγητό αλλά να προσλαμβάνει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά σε κάθε τι που καταναλώνει ως φαγητό καθημερινά.

Η θρεπτική αξία των βιολογικών τροφίμων είναι πλέον αδιαμφισβήτητο γεγονός. Ένα βιολογικό-οργανικό προϊόν αναπτύσσεται και επεξεργάζεται χωρίς τη χρήση συνθετικών λιπασμάτων, εντομοκτόνων, ζιζανιοκτόνων, μυκητοκτόνων, αντιβιοτικών και συνθετικών ορμονών. Ακόμα, η νομοθεσία που αφορά στα βιολογικά τρόφιμα απαγορεύει πρόσθετων συντηρητικών ή τον εμπλουτισμό με συνθετικές χρωστικές και πρόσθετα. 

Σύμφωνα με επιστημονικές μελέτες που διεξάγονται τα τελευταία χρόνια, τα βιολογικά καλλιεργούμενα τρόφιμα έχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε βιταμίνες, ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, σίδηρο και χαμηλότερη περιεκτικότητα σε υδράργυρο. Τα βιολογικά προϊόντα, εκτός από την μεγαλύτερη περιεκτικότητά τους σε βιταμίνες και μέταλλα, έχουν και υψηλότερη περιεκτικότητα σε φλαβονοειδή, αντιοξειδωτικά που παράγονται από τα φυτά σε απόκριση περιβαλλοντικών πιέσεων από ανταγωνιστικά φυτά ή έντομα. Τα αντιβιοτικά και τα παρασιτοκτόνα που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή των συμβατικών προϊόντων, επηρεάζουν την παραγωγή των προστατευτικών αυτών ουσιών, με αποτέλεσμα να περιέχουν πολύ μικρότερες ποσότητες αυτών των πολύτιμων αντιοξειδωτικών.

Επιπλέον, πολλά παρασιτοκτόνα αλλά και ορμόνες που χρησιμοποιούνται στην παραγωγή συμβατικών προϊόντων επηρεάζουν το ενδοκρινικό μας σύστημα και σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο εμφάνισης χρόνιων ασθενειών όπως κάποιες μορφές καρκίνου. Για αυτούς, αλλά και για πολλούς ακόμα λόγους, σκόπιμο είναι να φροντίζουμε την υγεία μας και τον οργανισμό μας, επιλέγοντας βιολογικά-οργανικά προϊόντα για εμάς και την οικογένειά μας.

Στη συνταγή αυτή επιλέξαμε πιστοποιημένα βιολογικά προϊόντα από Έλληνες παραγωγούς γιατί οι πρώτες ύλες είναι αυτές που τελικά καθορίζουν το αποτέλεσμα ενός πιάτου.

 

Υλικά Συνταγής (για 4 μερίδες):

  1. 1 κιλό φαρφάλες
  2. 4 κόκκινες και 4 πράσινες πιπεριές
  3. 250γρ μανιτάρια Portobello
  4. ½ ματσάκι φρέσκο κόλιανδρο
  5. ½ ματσάκι φρέσκο μαϊντανό
  6. 100γρ φρέσκια ρόκα
  7. Ξύσμα από 1 λάιμ
  8. 3 κ. σούπας επάλειμμα πορτοκαλιού με γκότζι-μπέρις και αστεροειδή γλυκάνισο
  9. 250γρ λιαστή ντομάτα
  10. Βιολογικό εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο
  11. Αλάτι Μεσολογγίου με ποικιλία πιπεριών

 

Οδηγίες:

  • Σε μια μεγάλη κατσαρόλα βράζουμε τα μακαρόνια μας στο σημείο al-dente και τα σουρώνουμε αφήνοντας τα να κρυώσουνε.
  • Κόβουμε τα λαχανικά μας σε ίσα μέρη για να μαγειρευτούν ομοιόμορφα.
  • Σοτάρουμε τις πιπεριές σε λίγο ελαιόλαδο για λίγο, ούτως ώστε να μείνουν τραγανές.
  • Συνεχίζουμε με τα μανιτάρια και το κουκουνάρι την ίδια διαδικασία.
  • Αφού έχουμε τα υλικά μας σχεδόν έτοιμα, ψιλοκόβουμε τα μυρωδικά μας και αρχίζουμε να βάζουμε τα υλικά μας σε ένα μεγάλο μπολ για να τα ανακατέψουμε.
  • Προσθέτουμε τη λιαστή ντομάτα κομμένη σε λεπτές φετούλες, τη φρέσκια ρόκα, το ξύσμα και το επάλειμμα.
  • Τέλος, προσθέτουμε αλάτι, πιπέρι, ελαιόλαδο.
  • Ανακατεύουμε καλά και σερβίρουμε.

 

Καλή σας όρεξη!

*Ευχαριστούμε θερμά τον σεφ Χάρη Μπονάνο για την υπέροχη συνταγή του.

  

Κατερίνα Βλάχου
μοριακή βιολόγος - διατροφολόγος

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.