arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Wellness

Όσπρια: καλά ή κακά για την υγεία;


Τα όσπρια αποτελούν μια αμφιλεγόμενη τροφή καθώς ενώ σε κάποιους πολιτισμούς είναι βασικό τρόφιμο, κάποια μερίδα ανθρώπων παραμένει σκεπτική.
Όσπρια: καλά ή κακά για την υγεία;

Wellness

Όσπρια: καλά ή κακά για την υγεία;


Όσπρια: καλά ή κακά για την υγεία;

Διαβάστε εδώ αν τα όσπρια είναι καλά ή κακά για την υγεία σας.

Τι είναι τα όσπρια;

Η οικογένεια των οσπρίων αποτελείται από φυτά που παράγουν σπόρους στο εσωτερικό τους. Ο όρος "όσπρια" χρησιμοποιείται για να περιγράψει τους σπόρους αυτών των φυτών.

Τα πιο συνηθισμένα όσπρια είναι οι φακές, τα μπιζέλια, τα ρεβύθια, τα φασόλια, η σόγια και τα φιστίκια.

Τα όσπρια ποικίλουν μεταξύ τους στη διατροφή, την εμφάνιση, τη γεύση αλλά και τη χρήση τους!

 

Πλούσια σε πρωτεΐνες και ίνες

Τα όσπρια έχουν ένα αξιοπρόσεκτο θρεπτικό προφίλ και είναι μια πλούσια πηγή υγιεινών ινών και πρωτεϊνών.

Για παράδειγμα, 1 φλιτζάνι (198 γραμμάρια) μαγειρεμένων φακών παρέχει:

Θερμίδες: 230

Πρωτεΐνη: 18 γραμμάρια

Ίνες: 16 γραμμάρια

Υδατάνθρακες: 40 γραμμάρια

Σίδηρος: 37% της ημερήσιας προτεινομένης κατανάλωσης

Φολικό Οξύ: 90% της ημερήσιας προτεινομένης κατανάλωσης

Μαγνήσιο: 17% της ημερήσιας προτεινομένης κατανάλωσης

Κάλιο: 16% της ημερήσιας προτεινομένης κατανάλωσης

Επιπλέον, προσφέρει σημαντικό ποσοστό βιταμίνης Β1, Β3, Β5 και Β5 καθώς και φώσφορο, ψευδάργυρο, χαλκό και μαγγάνιο. Αποτελούν μια από τις καλύτερες πρωτεΐνες και είναι εξαιρετικά θρεπτικά αλλά και οικονομικά.

 

Περιέχουν τα αντιοξειδωτικά

Η διατροφική ποιότητα των οσπρίων παρεμποδίζεται από ορισμένες ενώσεις.

Τα ακατέργαστα όσπρια περιέχουν αντικαρκινικά συστατικά, τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την πέψη και την απορρόφηση άλλων θρεπτικών ουσιών.

Συνοπτικά, τα όσπρια είναι συνδεδεμένα με μια σειρά από πλεονεκτήματα. Έχουν εντυπωσιακές διατροφικές αξίες και είναι μια από τις καλύτερες φυτικές πρωτεΐνες. Αν και περιέχουν κάποιες ενώσεις που μπορεί να εμποδίζουν την θρεπτική τους αξία, αν μαγειρευτούν σωστά αποτελούν ένα πολύ υγιεινό και θρεπτικό στοιχείο μιας ισορροπημένης διατροφής.

Με πληροφορίες από το www.healthline.com

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.

Καλάθι Αγορών