arrow-right cart chevron-down chevron-left chevron-right chevron-up close menu minus play plus search share user email pinterest facebook instagram snapchat tumblr twitter vimeo youtube subscribe dogecoin dwolla forbrugsforeningen litecoin amazon_payments american_express bitcoin cirrus discover fancy interac jcb master paypal stripe visa diners_club dankort maestro trash

Interviews

Συνέντευξη με την κλινική διατροφολόγο Δήμητρα Γλυνού: Έξυπνοι συνδυασμοί οσπρίων με δημητριακά που μας παρέχουν πρωτεΐνη


Η Δήμητρα Γλυνού, MSc, είναι κλινική διαιτολόγος διατροφολόγος.
Συνέντευξη με την κλινική διατροφολόγο Δήμητρα Γλυνού: Έξυπνοι συνδυασμοί οσπρίων με δημητριακά που μας παρέχουν πρωτεΐνη

Interviews

Συνέντευξη με την κλινική διατροφολόγο Δήμητρα Γλυνού: Έξυπνοι συνδυασμοί οσπρίων με δημητριακά που μας παρέχουν πρωτεΐνη


Συνέντευξη με την κλινική διατροφολόγο Δήμητρα Γλυνού: Έξυπνοι συνδυασμοί οσπρίων με δημητριακά που μας παρέχουν πρωτεΐνη

Μιλήσαμε μαζί της για να ανακαλύψουμε έξυπνους συνδυασμούς που θα βοηθήσουν το σώμα μας λάβει τις πρωτεΐνες που χρειάζεται χωρίς την κατανάλωση κρέατος.

Ποια δημητριακά συνδυάζονται υπέροχα με όσπρια και τι διατροφικά αποτελέσματα μας προσφέρουν; Διαβάστε τη συνέντευξη με την κα. Γλυνού και ανακαλύψτε μια σειρά από επιστημονικά αποδεδειγμένα στοιχεία σχετικά με την ορθή διατροφή.

 

Γράψατε πρόσφατα στο profile σας στο Instagram για τον θρεπτικό συνδυασμό του πλιγουριού με τα ρεβίθια. Τι μας προσφέρει ένας τέτοιος συνδυασμός και γιατί θα πρέπει να τον βάλουμε στη διατροφή μας;

Τα όσπρια σε συνδυασμό με τα δημητριακά (φακές, φασόλια, ρεβίθια κ.α. σε συνδυασμό με ρύζι, κινόα, στάρι κ.α.) εκτός από νόστιμα είναι ένα πιάτο με ιδιαίτερη διατροφική αξία. Αυτό γιατί ο συνδυασμός αυτός δίνει πρωτεΐνη υψηλής βιολογικής αξίας. Μάλιστα, το φαγητό αυτό αποτελεί και πολύ συχνό γεύμα ανθρώπων που ακολουθούν μια vegan ή vegetarian διατροφή ή απλά βρίσκονται σε νηστεία.

Αγαπημένο και χορταστικό πιάτο είναι τα ρεβίθια μαζί με πλιγούρι. Το πλιγούρι έχει σχεδόν μηδενική περιεκτικότητα σε λιπαρά, λίγες θερμίδες και είναι πλούσια πηγή σύνθετων υδατανθράκων, κατάλληλο για ένα πρόγραμμα απώλειας βάρους.  Αρκεί να αναλογιστείς ότι 1 κούπα πλιγούρι έχει λιγότερες θερμίδες, λιγότερα λιπαρά και διπλάσια ποσότητα φυτικών ινών σε σύγκριση με το καστανό ρύζι. Από την άλλη τα ρεβίθια είναι ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα της ελληνικής μεσογειακής διατροφής με μεγάλη θρεπτική αξία. Είναι πλούσια σε πρωτεΐνη, σίδηρο, φώσφορο, μαγνήσιο, και ψευδάργυρο. Επίσης, περιέχουν ασβέστιο, κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β καθώς και βιταμίνη Κ.

Θρεπτική αξία: Ωστόσο, οι πρωτεΐνες φυτικής προέλευσης, δηλαδή τα ρεβίθια, αν και προσφέρουν σε επαρκείς ποσότητες κάποια αμινοξέα, εμφανίζουν έλλειψη σε άλλα. Όταν όμως συνδυάζονται οι φυτικές πρωτεΐνες με τον κατάλληλο τρόπο, τότε παρέχεται στον οργανισμό μια υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη σχεδόν εφάμιλλη του κρέατος.

Από ένα τέτοιο γεύμα μπορούν να επωφεληθούν ιδιαίτερα οι αυστηρά φυτοφάγοι, οι οποίοι δεν προσλαμβάνουν από κάποια άλλη πηγή τη ζωική πρωτεΐνη, αλλά και όχι μόνο.

Ποιοι άλλοι έξυπνοι συνδυασμοί δημητριακών με όσπρια λειτουργούν θρεπτικά;

Άλλοι έξυπνοι και θρεπτικοί συνδυασμοί οσπρίων με δημητριακά είναι:

  • Φακόρυζο με καστανό ρύζι και σαλάτα λάχανο- καρότο
  • Μαυρομάτικα φασόλια με κινόα
  • Πράσινη σαλάτα με φακές και φαγόπυρο
  • Super bowl με φακές, φασόλια χάντρες, σιτάρι και αβοκάντο
  • Φακές με σιτάρι και τόνο
  • Φασόλια με κινόα και γαρίδες

Με ποιους τρόπους, εκτός του κρέατος, μπορούμε να εξασφαλίσουμε την πρωτεΐνη που χρειαζόμαστε;

Άλλες πηγές πρωτεΐνης πέραν του κρέατος αποτελούν τα αυγά, ο τόνος, ο καπνιστός σολομός, το γιαούρτι και τα γαλακτοκομικά προϊόντα, η βρώμη, η κινόα, το πλιγούρι, τα θαλασσινά και οι ξηροί καρποί.

0 σχόλια


Αφήστε το σχόλιό σας

Θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε ότι τα σχόλια θα πρέπει πρώτα να εγκριθούν πριν δημοσιευτούν.